fredag 2 november 2012

Fredag då....

Idag är det fredag. Dagen med stora skälvan. Dagen då ensamheten tar vid.
Än så länge sover Mini men han åker till sin pappa om några timmar. Maxi har redan tidigt i morse åkt, via universitetet och tenta..

Som vanligt känns det i början gruvsamt. Att bli ensam. Inte så att jag inte gillar ensamheten eller har särskilt svårt för den men första dagen då barnen växlat boende är alltid jobbig. Det blir så himla tyst.

Ute regnar det, inne är det varmt. Natten blev inte bra då jag än en gång hostat sönder den. Blir inte många timmars sömn. Väldigt svårt att komma mig till ro då hostan sliter sönder mig. Nåja är jag förkyld så är jag. Inget jag kan göra något åt. Bara fortsätta försöka kurera mig, bli frisk så jag orkar med resten av livet.

Resten av livet, meningen känns ganska så fadd i min mun. Jag har ingen aning om vad resten av livet innebär för egen del. Jag har ingen plan att följa längre. Jag har egentligen ingenting förutom långa mörka dagar. Pessimist? Nej inte jag, eller?
Just för tillfället är framtiden som ett olöst mysterium. Något diffust som inte går att greppa. Något som jag inte ens kan tänka mig...
Framtiden, den borde kännas ljus och luftig, skir och kärleksfull, något jag längtar till men icke. Inte idag, inte just nu.

Berg och-dalbanan är jobbig att genomleva i dagsläget.
Detta att inte veta någonting.
Att inte ha en aning.

Hur blir då helgen?
Skulle gissa på ensamt.
De flesta har fullt upp med umgänge och middagar. Det är ju dubbelhelg så jag kan nog knappast förvänta mig att telefonen går röd.
Fast jag är ju inte så social och sällskaplig nu så det kanske gör detsamma när jag tänker efter.
Men lite tråkigt blir det säkert.
Får tända ljus och lyssna på musik, kanske måla. Ta tag i det som finns inom mig som måste/vill ut.

Särskilt lockande känns det dock inte.
I alla fall inte just nu!

Nåja allt blir som det är tänkt i det långa loppet!

Väl mött alla fina!

Kramen om!



8 kommentarer:

  1. Hoppas du har en bra helg, trots dina farhågor!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en skön helg och att du snart mår bättre..

    Stor kram
    // Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag med Maria.
      Tack för omtanken!

      Radera
  3. Hoppas att du får en bra o skön helg ändå o att du snart mår bättre!

    Skickar en stor varm kram till dej!

    Kraamen om

    SvaraRadera
  4. Hej :) jag önskar dig oxå en härlig lördag & hoppas du får det riktigt mysigt ta hand om dig å kram å kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva!
      Gör så gott jag kan.
      Har valt att måla några ögon, får se hur det blir med dem.
      Å så bakar jag Rågkakor på en höft.
      Kramen om!

      Radera