fredag 30 november 2012

Fredag då....

Jaha, då börjar helgen göra sitt intåg.
Jag har fått hem Maxi.
Mini kommer när skolan slutar och Midi någon gång över dagen.

Ikväll så blir det hemgjord pizza.
Jag har precis gjort pizzasalladen och ställt den i kylskåpet så den får gona till sig över dagen.

Maxi har precis serverat mig min mugg fil.
Jag försöker ju sköta om mig själv lite bättre och en sak är frukost som jag alltid varit värdelös på att få i mig.
Det liksom bara växer i munnen på mig men fil går ner.

Det där med att sköta om mig själv är inte alltid så lätt.
Har inga normala hungerskänslor så det är som aningen svårt att få till frukost, lunch och middag men jag försöker och det får jag se som gott nog!

Annars så har dagarna sen jag kom hem från psyket sett ganska så lika ut.
Genomtrött konstant hela tiden.
Har absolut ingen som helst energi kvar.
Totalt nollställd.

I går ringde dom från psyk så jag har fått ett samtal inbokad för ett omdöme om mig.
Samtalet är om två veckor.
Ett tag kvar med andra ord men som hon sa, du vet vart du kan vända dig om allt blir för jobbigt och du inte orkar....
Å så fick jag en läkartid för sjukskrivningen.
En vecka efter att den går ut.
Nåja dom skriver ju tillbaka så det är ingen fara.

Å tröttheten sa hon jag pratade med får jag nog ta.
Efterverkningar av allt som hänt.
Det har jag själv räknat ut.
Finns ju ett och annat att grunna över som min situation ser ut eller har blivit.

Senare i dag ska jag börja sätta ihop fläskfilegrytan jag ska bjuda på kalaset i morgon.
Köttet är framme för upptining.
Blir nog en redig vila innan jag orkar med det men det ska banne mig gå.

Nu ska jag fortsätta prata med Maxi.

Ha bästa dagen alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hemgjord pizza, inte dumt! Är värdelös på det där med pizzasallad, har du något bra recept??

    Hoppas kvällenoch helgen blir mysig för dig och dina barn, kram

    SvaraRadera
  2. Hemmagjord pizza är gott :)
    Hoppas att du får en mysig fredag o helg!

    Kram

    SvaraRadera