lördag 17 november 2012

Helg då....

Lördag i dag och grottan är tom sånär som på mig.
Jag kan ju vara ytterst underhållande när jag är på det humöret men vet inte om jag kommer att skratta om jag drar några fräckisar.
Jag får se senare idag...

Gårdagen var en trött historia.
Cykelturen in till byn i Torsdags och handlingen tog på mycket kraftfullt. 
Jag lyckades ju med det idiotiska att handla åtta pinfulla kassar med mat och på något sätt lasta cykeln så jag tog mig hem.
Det var inte lätt och det tog bort all kraft jag hade den dagen.

Jag gjorde i alla fall något för min egen skull.
Det jag så sällan gör, unnar mig något.
Annars så finns det ju alltid hål att täppa igen så jag avstår.
Vad gjorde jag då månntro?
Jo jag köpte min absoluta favoritparfym.
Lancômes Hypnôse.
Jag hade fått en sån flaska av min x-make under sista våren.
Jag var så rädd om den och kände mig nästan helig när jag använde den.
När vi så bestämde oss för att separera så fick x-maken ett psykbryt en kväll och hällde ut hela flaskan.
Han ansåg att han hade rätt att göra det då det var han som köpt mig den.

Å efter det så har jag aldrig känt att jag haft råd att slänga så mycket pengar på mig själv på 
något som egentligen inte är livsnödvändigt, förrän i Torsdags.

Kvällen blev mysig då jag och barnen tände upp ljus i köket och satt och surrade i timmar. En helt okey sista kväll innan växling av boende.

Så i går var jag mestadels sängliggande.
Allt kommer efter.
Cykelturen.
Umgänget på kvällen.

Det blev i vart fall en tidig morgon idag så nu sitter jag med tända ljus i köket, lyssnar på spotify,  bränner rökelser och dricker kaffe.

Ha en underbar Lördag alla fina!

Kramen om!
.

2 kommentarer:

  1. Låter som du haft en bra dag dock :) hoppas du får en mysig lördag oxå vännen kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en bra helg - med återhämtning, musik och ljus på schemat!/Mormor

    SvaraRadera