måndag 12 november 2012

Sömn, sömn, sömn..

....sova, sova, sova!

Det är i princip vad jag ägnat mig åt sedan jag var upp på psykiatrin och fick utskrivet ångestdämpande. Jag som knappast sovit något vettigt sen gud vet när.
Sova, den gyllene befriande, otänkande sömnen.
Den är guld värt för mig.
Fast å andra sidan orkar jag knappt leva, vill bara sova och det är ju inte bra det heller, har jag hört!

I dag så hade jag återbesök upp på psyk. Fick träffa första läkaren jag hade mest kontakt med i Onsdags. Tyvärr inte den mjuka äldre herren jag blev så förtjust i. Men kvinnan, hon är bra hon med.

Jag får inte äta samma mängd ångestdämpande framöver, bara två om dagen i stället för fyra för dom är tydligen väldigt beroendeframkallande och det är ju inte bra. Antideppmedicinen ska ökas och så ska vi gå från där och se vad som händer med mitt mående. Framöver så ska jag tydligen få en något mildare ångestdämpande tablett som passar bättre om de ska ätas under längre tid.

Nåja, det är ju inte jag som är läkare, jag kan inte mediciner och sånt. Skulle gärna fortsätta äta fyra tabletter fortfarande så jag får sova men, nope, jag måste vara vaken oxå...

Å så ska dom ha något slags möte i morgon där hon kommer att föreslå att jag ska prata med någon. Hon anser att jag fortfarande har så mycket obearbetat i bagaget att jag måste ta itu med det för att kunna gå framåt. Hon har rätt, det vet jag!

Å nu är jag så in i nordens trött igen. ! 1/2 timmes samtalstid med läkaren i dag. Det suger musten ur mig. Så kan man se vilken kontrast det är jämfört med företagshälsan där jag bara fick en halvtimme på tu man hand med läkaren. En viss skillnad, eller hur?

På Torsdag ska jag ha telefonkontakt med läkaren för att kolla hur det går och nästa vecka en ny tid till läkaren. En ny den gången tydligen.
Nåja, bara jag får hjälp så....

Nu ska jag dyka ner i sängen.
Måste sova!

Väl mött alla fina!

Kramen om!



4 kommentarer:

  1. Hej du! Nuhar jag hittat dig här! Och lagt till dig!

    För övrigt: kram pådig. Och fortsätt. Sova. Leva. Hålla näsan ovanför ytan. <3

    SvaraRadera
  2. Uff vad jobbigt. Vad har du fått för medicin? Jag är (som du vet) medicinintresserad av nån anledning =D). Svara om/när du orkar. Håll ut. Det blir bättre. Kram.

    SvaraRadera