onsdag 26 december 2012

Annandagen...

Ja men då var julen snart över för detta året.
Jag har överlevt.
Men jag har verkligen sovit urkasst x antal nätter nu igen.
Vaknat sjuhundrafemtioelva gånger i timmen och har svårt att somna om.
Undrar just om orsaken är att de nya ångestdämpande jag fått utskrivet inte ger den effekt det är tänkt?
Något måste det väl bero på?

I går så fick jag hem barnen igen.
Först anlände Mini och senare på kvällen flickorna.
De följde med sin pappa och hans nya till hennes föräldrar för att äta ännu ett julbord.
Mini ville dock inte bli med så de lämnade av honom här.
Vi hade fullt upp med att pyssla på med diverse tv apparater och boxar.
Jag fick ju med mig en såndär tv-box som Pappelino hade till övers.
Nu gick det inte så enkelt som vi tänkt.
Det måste borras ett hål mellan Minis och mitt sovrum för att dra kabel men när det väl är gjort så har han alla kanaler jag har i mitt rum.
Fina Pappelino lovade att komma hit och borra.
Jag måste bara höra med värdfolket huruvida det går någon elkabel genom den väggen så det inte blir några tokerier.

Jag blandade ihop en gratäng till middag.
Det blev en blandning av potatis, lök, vitlök, kassler, champinjoner, riven ost, kryddor och så blandade jag grädde med lite av en grytbas jag hade i kylskåpet.
Kan säga att det blev urgott.
Som alltid när jag tar vad jag har och slänger ihop...
Mini tog hela tre portioner, även om de inte var superstora men nog märks det att han är en tonårsgrabb alltid. *L*
Efter maten gjorde jag en variant av Ris a' la malta med drottningsylt.
Var ju bara så smarrig å Mini var överlycklig då farmors på julafton inte var god alls.
Se det ska vara mamma till att fixa till gott åt barnen..


Kvällen gick i lugnets tecken.
Jag såg sista filmen av Twilight men det gick inge vidare bra.
Efter halva filmen satte datorn i gång och buffrade hela tiden så det blev liksom bara hackigt men skam den som ger sig.
Har jag bestämt mig för att se så ska jag banne' mig göra det trots att jag höll på att bli vansinnig.

Efter filmen var slut så kröp jag ner i sängen och som sagt, sovit mycket har jag tyvärr inte gjort.
Går som vanligt omkring som en zombie, mer död än levande...

Önskar er alla fina en fantastisk Annandag!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Vill önska dig en god fortsättning och hoppas att du och barnen får en härlig annandag! Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en god fortsättning med massor av energigivande sömn!

    SvaraRadera