torsdag 20 december 2012

Att förlora en dag....

Det är ju inte så jätteofta jag är vaken en hel natt längre.
Även om jag inte alltid sover bra så brukar jag sova någonting i alla fall.
I natt var jag vaken hela.
La mig i morse vid 06 tiden.
Å sen har jag sovit som en stock..
Haha, jag säger då det.
Läkaren från psyk har ringt hela förmiddagen.
Herr H har försökt ringa sen 08 i morse.
Tror ni jag hört eller svarat?
Nej, självfallet inte för jag har sovit..

Lite dumt för nu fallererar hela dagens planering.
Jag hade tänkt att åka in till byn, gå in på jobbet med läkarintyget, ta kopia och skicka till AFA.
Jag hade tänkt gå förbi Korpens syster med julklappen.
Fast det blir inte i dag.
Jag gör som alltid, det jag är världsbäst på, jag skjuter upp det till morgondagen.
Så är det med det.
Ett mycket enkelt beslut för mig att ta.

Om några timmar väntar jag hit min fina Pappelino.
Han skulle titta in med nybakt tunnbröd.
Han och min yngre bror bakade hela Måndagen.
Härligt för mig att få.
Det är så gott när det är hemgjort.
Min pappelino, han kan han...

Det känns i alla fall som den här dagen gått förlorad.
"Å lika glad är jag för det men gladast är nog räven"
Har alltid undrat över varför räven är så glad?
Vet någon?

Nu ska jag gå ut och hämta in posten.
Sen ska jag dricka kaffe och mest troligt kura ner mig i sängen.
Har någon förståt hur mycket jag gillar min säng?

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Å tunnbröd.

    Och ja, du till och med äter ju i sängen. =D Var där du trivs.

    SvaraRadera
  2. Är det inte konstigt hur svårt det kan vara att få ro, må väl och ha det bra???
    Styrke-Kramar...

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får mera sömn i natt! Kram

    SvaraRadera
  4. härligt med en pappa som din :) hembakat mums....ta hand om dig o fortsätt att älska din säng :) kramar i massor

    SvaraRadera