söndag 23 december 2012

Dan före dopparedagen...

I morgon är det Julafton.
Jippi för många, tänker på alla små barn med tindrande ögon som med spänning väntar på att tomten ska komma.
Vi hade våran Julafton i går.
Barnen ville att vi skulle ha julklappsöppningen efter middagen.
Regelrätt med tomte och allt.
Min äldsta Maxi som är lite av familjens clown spökade ut sig till en tomtevariant.
Jag skulle ha fotat...haha

Barnen blev mycket nöjda med sina klappar.
I år hade jag som sagt tänkt till en del.
Jag fick sådana bra saker som lypsyl, hudlotion, silverschampo, slingblekning, värmeljus, ljuslykta, lite godis...
Vi hade en mycket rolig stund tillsammans.
Sen satt vi i köket och barnen höll hov några timmar.
Det är en glädje att sitta och lyssna till dem när de är i sitt esse.

Jag gjorde en skapligt tidig kväll.
Trots att det är roligt när de är här så tar det på mina krafter.
Allt pratande och skrattande tar på min ork.

I dag så lullar vi runt här.
Midi går i sin nya mjuka morgonrock.
Maxi och Mini i sina morgonkläder.

I eftermiddag så blir de hämtade av sin pappa.
Å så försvinner de för några dagar.
Vet inte riktigt när jag får dem åter.

Känns lite vemodigt men sånt är livet!

Ha nu en trivsam dag före dopparedagen alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Kikar in & önskar dig en mysig GOD JUL ta hand om dig vännen kramar till dig

    SvaraRadera
  2. God Jul och önskan om en fin helg, Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en god jul!!!
    Kram

    SvaraRadera