söndag 2 december 2012

Gårdagens kalas...

Började på morgonen med hyllningssång, frukost på sängen och paket till Midi.
Jag fattar inte riktigt att detta flickebarn är 18 år.
Känns som i går jag fick henne.
Tiden går verkligen fort, något annat kan man inte säga.

Jag åkte in till byn under förmiddagen för att köpa en speciallampa till Minis adventsljusstake men givetvis så var den slut.
Det blev att köpa en helt ny stake och så köpte jag en stjärna till chillrummet.
Provade att höra mig för på apoteket vilken sorts smärtstillande jag kan äta med tanke på alla mediciner jag äter i dag men tji hon hade ingen aning.
Tyckte att jag skulle kontakta min läkare...hm...å ryggen värkte/värker som bara attsingens men jag gick ut utan för jag tordes inte chansa på något.
Sen köpte jag 6 julklappar så nu är Minis klappar säkrade.
Känns skönt.

Väl hemma blev jag så himla glad för barnen hade städat och gjort så fint inför kalaset.
Det får modershjärtat att bli hett och varmt och känna hur kärleken bara flödar...

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och frågade om smärtstillande. 
Alvedon blev tipset så jag ringde min fina Pappelino som givetvis ilade till apoteket och köpte Alvedon till mig.
Han är bara så bäst...

Sen gjorde jag  i ordning riskokaren i god tid och hackade och blandade ihop salladen.
Ställde mig framför spegeln i badrummet och anlade masken, alltså sminkade mig.
Tog på mig en snygg blus och så var det bara att vänta på gästerna.

Självklart blev det rörigt när väl alla var på plats.
Lite för rörigt för min arma hjärna men alla var på gott humör så det var mycket trivsamt.
Maten blev jättelyckad.
Tror alla tog för sig en portion till så det bör kocken se som positivt.
Pappelinos tårta var himmelsk.
Så otroligt god, så det gjorde han bra.

När alla väl hade åkt härifrån så stöp jag i sängen av ren, pur utmattning.
Tänkte bara vila en stund men så blev inte fallet.
Jag sov 12 timmar på raken.
Känns lite surt att jag missade kvällen med barnen.
Midi åker ju tillbaka till sin skola i dag.
Men, men, jag förstod nästan att det skulle bli så.
Inte alls oväntat!

Nu är hon genomfirad i alla fall och dagen var otroligt lyckad för henne och då är jag nöjd.
Jag fixade det, jag orkade (fast jag inte har någon ork) men det blev ett fint minne för henne och det är det viktigaste.

I dag blir en lugn dag.
Ska inte göra ett skvatt.
Här är städat och fint och jag har halva grytan kvar så det blir att äta av den till middag i dag oxå.

Ha nu en härlig första advent alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att det blev bra i alla fall.

    Alvedon och Ipren i kombination kan du lugnt ta. 400 mg Ipren (Ibuprofen, ibumetin) och 1 g (2 st 500 tabletter) alvedon.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det blev lyckat ... men inte undra på att du blev så trött. Alvedon och Ibutemin (som Pipan föreslår) i kombo brukar vara bra. Ha en trevlig dag!/Mormor

    SvaraRadera
  3. Oerhört imponerad av dig, att du orkade allt det! Skönt att du sedan kunde sova bra och länge, det är helande!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att tabletterna hjälte.
    Jag vet ju inte vad du äter för medicin annars. Men jag äter något som heter Citodon och det är alvedon med kodein i och vist blir man trött men det hjälper mot svår smärta.
    Dunder kramar i massor och hoppas att din advent blev kanon / Jane

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du orkade med dagen! Det ska du vara stolt över! Ta och vila ordentligt nu så du inte får bakslag. Ta hand om dej vännen!

    Kram!

    SvaraRadera