onsdag 5 december 2012

God morgon...

Morgon är det och en tidig sådan.
Vet inte vad som hände i går kväll. 
Skulle lägga omkull mig och vila lite och så vrålsomnade jag.
Vaknade  klockan 04.20 i morse, fullt påklädd liggande på överkastet på sängen.
Hm...tror jag gjorde för mycket i går igen.
Jag åkte ju in till byn och köpte de sista julklapparna så jag är klar nu.
Så bakade jag snoddas och nougatkakor.

Det där med bakningen har jag funderat lite över.
Jag orkar ju egentligen inte men när jag har sån ångest som jag har så måste jag göra något med händerna.
Det stävjar den yttepytte även om den inte går över.
Barnen är jättelyckliga över sin bakande moder kan jag tillägga.

Å frysen blir fullare och fullare av burkar med gott i....

I dag ska jag däremot inte göra någonting alls.
Jag ska vara hemma i min grotta och bara ta igen mig.
Inte göra ett skit mer än sova för det gissar jag på att jag kommer att göra.
Trots dessa långa nätter är jag fortfarande helt slut på.
Finns inget kvar i mig egentligen.
Jag vill helst av allt bara sova, sova och återigen sova.

Nu sitter jag vid köksbordet.
Jag har tänt ljuslyktorna.
Det är mörkt ute och mysigt inne.
Har pratat en del med Maxi under morgonen men nu har hon gått till bussen och tåget som tar henne till universitetet.
-15 grader är det ute och lite snö ligger men inte så farligt mycket ännu.

Kallt är det dock.
Om jag inte var tillräckligt deprimerad så hade jag definitivt blivit det av den här hatfulla årstiden som ligger framför mig.
Jag avskyr verkligen vintern.
Avskyr kylan.
Avskyr att bylta på mig kläder så jag slipper frysa som en hund.
Avskyr snön och avskyr snöstormar.
Avskyr att pulsa fram längs oskottade trottoarer.

Usch, fy och tvi vale på ren svenska.

Önskar att det var April redan nu så vi går mot sommaren igen!

Ha nu en braig dag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Önskar också det vore april med koltrastsång om kvällen .../Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit härligt mormor!
      Kram

      Radera
  2. Jag kan komma ögonblickligen och hjälpa dig att göra plats i frysen. Här behövs massor av gott... (Blink)
    Jag gillar när det är snöigt och vintrigt men jag gillar inte att bylta på mig massa kläder. men det måste man ju nu.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, självklart kan du det Jane men det blir en lång resa...
      Kram

      Radera
  3. Håller med dig om denna årstid... Har svårt att förlika mig med den.. Önskar jag kunde svepa med ett trollspö.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att du hade ett trollspö..
      Kram

      Radera
  4. Håller med dig till fullo, vem gillar kyla?? hua hua här är det inne som gäller :) ta hand om dig fina du kramen

    SvaraRadera