söndag 16 december 2012

Helgen snart över...

Ja då är denna helg snart förbi och lika glad äe jag för det.
Den har varit ohyggligt jobbig att ta mig genom.
Gårdagen gick i nåt slags töcken då jag inte kom till ro under natten.
Allt för många eländes-tankar plöjde genom min icke fungerande hjärna.

Min fina Pappelino och hans fästmö tittade förbi.
De hade med sig julklapp till Mini, vilket hans ömma moder önskat till honom.
Så hade dom köpt med sig Budapestbakelser så vi satt i köket och fikade.
Å så säger Pappelino till mig;
-Men Millan vad du ser trött ut!
Han är ju inte den som säger så mycket men det syntes tydligen väldigt tydligt.

Efter att dom åkt så placerade jag mig i sängen och sov en tupplur och mer än så blev det inte under resten av Lördagen.
Kom fram till att som vanligt är det värdelöst på tv;n när det är helg.
Jag hade ju tänkt se Twilight-sagan men jag iddes inte.

I dag har jag däremot gjort en sak av mina små mål jag hade satt upp för helgen.
Jag har slagit in alla julklappar så nu är det gjort i alla fall..
Å mer än så blir det inte heller denna dag.
Jag är så in i nordens psykiskt slut på.
Det är rakt värre än den obarmhärtiga tröttheten jag alltid känner.

Å det gör så ont i hjärtat, en smärta som är så jobbig att bära.
Det känns som om jag håller på att explodera invändigt.
Allt för mycket har gått åt pipsvängen.
Så många bitar som fallit ur ramen.
Så mycket som inte längre fungerar.

Det blev en dikt härom kvällen;


Abstraktion




Saknad
efter dig
kylan
svider skinnet

Oförstånd
rännilar
ur
torrlagda ögon

Oförmåga
olust
men
primitiv längtan

Vem är jag?

Vad var du?

Fick en härlig kommentar på den dikten;
"En Arja Saijonmaa känsla av Finskt vemod"
Kanske det...*L*

Nu är det nog dax att inta ryggläge en stund.
Julklappsinslagningen tog på...

Ha en härlig Tredje Advent alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Ja just ja... det r ju tredje advent. jag hatr inte ens gjort en ljusstake.

    Talande dikt, vemodig. Att skriva är bra. Det kan vara en livsviktig räddning.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Bra att du slagit in klapparna! Jag ligger efter julklappsköpen, men idag köpte jag en stickad djurmössa till mitt gudbarn. Han heter Kaj och är 2 år, får träffa honom på julafton......Nu soffligg...Tänk en dag i taget <3 / Magdalena

    SvaraRadera
  3. Bra att du fixade att slå in paketen, det är skönt att känna att något är avklarat!

    SvaraRadera
  4. Ta lite i sänder, nu har du i alla fall slagit in paket!
    Kramen om!

    SvaraRadera