tisdag 4 december 2012

Jag borde inte bli..

...förvånad över mig själv lika lite som över någon annan.
Fattar ni att för första året på ca alltid så har jag köpt alla julklappar.
Redan nu alltså, den 4 December..
Tror aldrig att det hänt tidigare.
Å jag är himla nöjd över klapparna jag hittat oxå.
Bara det!

Trött är jag förvisso, ändå åkte jag in till byn i förmiddags när det var minst folk där.
Hjälpte föga.
Känns som om jag sprungit ett marathon just nu bara för att jag gjorde det jag gjorde.
Har som sagt ingen energi i nån form av depå jag kan ta fram längre.
Totalt noll och intet.
Så allt jag gör tar på och tär på resurser som inte finns.

I eftermiddag har jag haft fullt upp med att ringa patientkontoret pga mitt högkostnadskort.
Fick en räkning sen jag var in på akuten när jag gjorde mig illa på 300 pixdaler.
Det visade sig att jag bara behöver betala 40 kronor av den räkningen för sen är jag uppe i högkostnadskortet när det gäller vårdbesök.
Varje läkarbesök på psyk har kostat 300 så som ni förstår så går det fort att komma upp i beloppet.
Känns ju fint att resten av tiden få gå gratis.
Så många penningar har man ju inte som sjukskriven.

Tack och lov så lagade jag mycket mat i går så idag blir det att värma en tallrik i micron.
Känns himmelskt.

Å i fall någon undrar hur jag mått sen 18 års kalaset i Lördags så kan jag meddela att jag nästan sovit i två dygn.
Det tog på alla krafter jag inte hade men jag känner mig ändå nöjd med att jag gjorde det som behövdes och att flickebarnet blev så nöjd med allt firande.

Nu har jag lust att trilla ner i sängen, vilket jag inte hunnit idag men jag tror jag väntar tills efter jag ätit min middag! 
Som jag gissar på blir i sängen.
Tänk så stor användning man har en säng till.
Försvinner det ena kan man alltid byta ut till det andra.
Som att äta mat i den alltså....hehe

Kramen om alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar