måndag 24 december 2012

Julafton...

Jaha då är den stora dagen här då:
Julafton!
Men inga tindrande barnögon finns i min grotta.
Jag sitter mol allena.
Det är väl som det ska vara förstås!

Det blev så tomt i går när barnen blev hämtade av sin pappa.
Ni vet sådär himla tvärt och på något vis oförberett fast jag borde vant mig vid detta laget.
Jag spelade Spotify på ganska hög volym i ett försök att utestänga tomheten inombords.
Jag tog mig an mitt ansikte och smetade på en ansiktsmask som gjorde att jag knappt kunde rynka på näsan.
Så stelt blev det.
Men skönt efteråt.
Kan väl lura mig själv och er att jag blev minst 10 år yngre och helt slät, alla rynkor försvann.
Eller?
Njae, inte riktigt så men huden kändes väldigt mjuk och smidig i alla fall.

Mr J ringde så vi pratade bort en lång stund.
Även han sitter ensam men är hundvakt och kanske den största anledningen till varför han inte kan ta sig någonstans i dag.
Han är en lugn och sansad vän jag funnit som imponerar stort med sitt fina,  varma hjärta och många gånger kloka tankar och funderingar.

Herr H skickade ett sms att han var framme hos sin mor och far där han ska fira jul.
Vi pratade en kortis på mobilen.

Min finske skrivarvän hörde av sig en snabbis på FB och önskade mig En God Jul!.
Han är oxå en mycket förnuftig människa med massor av livserfarenhet han delar med sig av.
Vi har en mycket fin skrivardialog med varandra.

Efter det så gick luften ur mig.
Jag funderade på om jag skulle se nån film på tv men bestämde mig för att ta mina tabletter och kura ihop i sängen i stället.
Har sovit konstigt och oroligt i natt med mycket konstiga drömmar.
Vaknat minst nån gång i timmen.
Känner mig sisådär utvilad.
Inte riktigt, riktigt alls.

Gav upp relativt tidigt i morse.
Min Pappelino som alltid kliver upp 05 skulle nog inte hålla med mig.
Jisses jänta, det där kallas ju för sovmorgon.
Jag klev upp 06....
Han är som han är men visst är jag glad och tacksam för att jag har honom i mitt liv.
Han är en allkonstnär med många fina sidor.

Han skulle hämta mig mitt över dagen.
Säkerligen precis då jag skulle behöva lägga omkull mig och vila...
Man får inte allt här i livet, det har jag erfarit mången gång.
Jag får väl dock stå ut i dag då det är Julafton och allt även om jag lika gärna kunnat slippa eländet.
Ingen som helst julstämning finns hos mig.
Bara en längtan av att få vara ifred och ändå inte.

Men Julafton är det så ha nu en underbar dag alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. En God Jul önskar jag dej i alla fall!

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. En Julafton kan se ut på många olika sätt.
    Hoppas du får en rofylld dag trots allt !!
    God Jul !!

    SvaraRadera
  3. Snart är julen över för det går så fort....många kramar från Magdalena

    SvaraRadera
  4. Ja du vännen... Så som du beskriver det känner jag det också. Ingen julstämning och bara vill vila och vara ifred, men ändå inte...
    Vi är nog fler än vi tror (tyvärr) Många kramar

    SvaraRadera