onsdag 19 december 2012

Liten Lördag...

Sägs det ju vara i dag!

Jag har haft lite fullt upp, för att vara jag alltså.
Tog bussen in till byn och gick på Apoteket för att hämta ut de nya ångestdämpande tabletterna jag ska byta ut mot de jag äter i dag.
Å blev som vanligt chockad.
Den läkaren som tog hand om krånglet när inte rätt dos av medicinen gick att få tag på har ju klantat till det ordentligt.
Läser dom inte journaler, eller vad tidigare läkare rekommenderat.
Jag ska nu äta 15 mg mindre än lägsta förra dosen och som mest  90 mg mindre än maxdosen.
Tror ni det fungerar?
Nope, det tror inte jag i alla fall.

Jag blir så trött!

Nåja, tittade förbi min ICA butik för lite "lätt" handling.
Hade fått besked om julklappar jag kunde hämta ut och det är ju ett måste att komma i håg.
Gratis är ju alltid gott.
Julklapparna från butiken bestod av 

  • 600 g Becel Bordsmargarin
  • 500 ml GB glass
  • 2 dl Creme Fraiche
  • 100 g kallrökt lax
  • Ett paket minibaguetter
  • I.5 l  Päroncider
Det blir man ju inte särskilt missnöjd över att få i gåva av sin matbutik.
Å något mer än så blev det ju givetvis oxå.
Två pinfulla kassar samt min axelväska, storlek större, var pinfull.
Å bärandet hem från bussen var helvetiskt jobbigt.
Jag vet, jag borde införskaffa mig en Dra-maten vagn, hade varit mycket lättare.
Mina axlar och min nacke tål inte detta bärande.
Jag vet att jag kommer att ha ont i flera dagar nu.
Det värsta av allt är att jag glömde några småsaker....suck!

Väl hemma så packade jag in allt.
Gick ut och kollade posten.
Hade fått ny läkartid i Januari.
Å så fick jag läkarintyget.
Det var milsvidds skillnad att läsa det jämfört med de tidigare som FHV skrivit.
Helt ny diagnos.
Helt ny kod.
Helt nytt seende på mig!

Ringde även upp på psyk så i morgon ska min läkare jag hade sist ringa mig angående doseringen.

I morgon måste jag alltså in till byn igen.
Ska lämna intyget till chefen och ta kopia som jag ska skicka till AFA.
Å så handla det lilla sista jag glömde av i dag.

Nu är jag döslut på.
Har gjort tillräckligt för en dag.

Blir lugna gatan nu.

Ha det gott alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Det är inte klokt vad dom laborerar med tabletter läkarna.
    Det är ju inte sockerpiller precis.
    Hua ! För att bära så mycket. Hoppas inte att du får för ont i rygg och axlar nu.
    Du har väl nog som det är vännen.
    Men kul med gratis tjosan.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  2. När man är hos läkaren så sitter de och skriver in allt i datorn och då hamnar tidigare besök längre ned. De borde ha en mapp för tex mediciner, en för operationer, en för blodvärden, ja för allt man har sökt för.
    Det är ofta som patienter får rabbla om samma saker igen för att de inte har någon ordning i datorn.
    Kram

    SvaraRadera