lördag 8 december 2012

Lördag morgon...

I natt minns jag inga drömmar.
Jag antar att den vart bättre än de två sista men jag vaknar ofta.
Vet inte riktigt varför det blir så.
Men jag och sömn är ju ett kapitel för sig.
Har ju inte riktigt fungerat de sista åren.
När jag tänker efter så har jag mer eller mindre haft problem med sömnen sista 13 åren.
Inte alltid så grovt som nu under depressionen men inte heller vidare bra...
Nåja det är som det är, jag kan inte göra annat än gilla läget.

I går så blev det som jag skrev en snabbis in till byn.
Åkte in med 10 bussen och hem med 10.45 bussen.
Då hann jag med tre butiker.
Sånt har jag blivit ursnabb på, att handla alltså.
Skulle lätt slå världsrekord i konsten att handla så fort som möjligt.
Gillar inte riktigt att gå runt i butiker.
Eremiten i mig gnäller högre än högst.
Å så mitt vidöppna sinne på det...
Nej, jag kan fortfarande inte stänga ner mig.
Det klarar jag bara av att göra när jag mår bra/bättre, inte nu.

Väl hemma så packade jag in varorna och sen tog jag det mest bara lugnt.
Pratade lite med älskade E och min mamma.
Det sista är ju ganska så förvånande med tanke på att vi ingen kontakt har med varandra..
Samtalet gick dock bra.
Inte minsta lilla försök till gräl från hennes sida.
Inte minsta lilla irritation i hennes röst.
Jag bör inte längre bli förvånad men jo det blir jag...

La sen omkull mig i sängen och glodde på dumburken.
Somnade och blev väckt av barnen fram emot 18 då dom undrade om det inte skulle bli någon middag..
Stackarna höll på att svälta ihjäl.
Å inte är dom tillräckligt stor att dom kunde sätta i gång middagen på egen hand heller, fast dom är så stor å kavat vid andra tillfällen.
Det var bara att masa sig ur sängen och fixa iordning middagen.

Efter det kom jag liksom aldrig riktigt i gång.
Slöade framför tv;n hela kvällen.
Fredag och inte så mycket att titta på.
Höll mig vaken till 22 då jag tog mina nattpiller och så kröp jag ner.
Låg och var lite irriterad på Mini en stund.
Mellan våra rum finns bara masonit så det är så himla lyhört.
Han var ute på nätet och spelade spel med vänner samtidigt som han högt och glatt pratade med dem via micken.
Jag bestämde mig dock för att lägga ner min irritation.
Han hade ju bara roligt.
Man måste tänka på vad som är viktigt...och jag somnade till slut.

I dag tror jag att jag ska baka lite.
Blir nog mandelmusslor.
Fick även ett recept på hembakat knäckebröd av en god vän som jag är sugen att prova men jag har inte grahamsmjöl hemma så det får bli en annan dag.
Maxi åker till sin pappa i dag.
Hon ska få låna hans lägenhet och umgås med väninna.
De ska ha tv mys osv...
Så pappan får husera hos sin nya kvinna, vilket antagligen inte stör honom.
Å maxi slipper sin lillebror, vilket hon inte skulle ha gjort om de höll till här...
Han kan vara ganska så enerverande mot henne.
Han är ju tonåring.
Fast mot sin mor är han fortfarande världens raraste kille.
Än så länge...

Ha nu en härlig Lördag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Bra att du kunde somna dock å va trevligt med bak jag önskar att jag hade tiden men det finns inte just nu ta hand oom dig fina kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bakar som nån form av terapi.
      Det stillar hjärnhelvetet för en stund...

      Radera
  2. Shopping är ingen höjdare tycker jag. Alldeles för mycket folk som kommer för nära. Tack och lov för internet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte kommit på det där med internetshopping än.
      Gillar överhuvudtaget inte att shoppa.
      För mig räcker det med matshopping.
      Då blir jag nöjd och tillfreds särskilt när jag hittat billiga varor...

      Radera