tisdag 11 december 2012

Urusliga nätter....

Jag borde ju vara van vid detta laget att nätterna kan kajka ihop totalt och sömnen inte bli av.
Just nu tycker jag att det är döjobbigt.
Jag har ju sovit lite bättre sen jag började äta ångestdämpande.
Det är väl ungefär som när man hade småbabies, det gick jättebra att vara vaken på nätterna i början men när dom väl började sova nätterna igenom och man vande sig vid det blev det jobbigt att ha vaknätter med dem när de exempelvis var sjuk eller liknande.

Hade så svårt att somna i går kväll.
Låg vaken timme efter timme men ingen sömn.
Har bara dåsat i natt och det känns minsann nu.
Hjärnan som är nog grötig i vanliga fall existerar inte...
Å jag kan inte lägga mig på fm för jag måste ju ta mig in till byn och knalla upp på psyk idag.
Ute är det -22 så jag vill helst av allt bara krypa ner i sängen under yllefilten.
-22, det är ju inte riktigt klokt alltså.
Jag fullkomligt går ner mig då det är så j-a kallt.
Kommer att frysa ihjäl, det är jag säker på.

Jag kan inte se det vackra med vintern.
Den känns bara smärtsam och gör ont.
Upptäckte i går när jag stod i vardagsrummet och tittade över gatan att de husen jag ser därifrån gjort advent och fint i sina fönster.
Jag ser inte sånt nuförtiden.
Jag tar inte in min omgivning.
Jag har ingen aning när löven föll från träden?
Jag minns knappt de senaste månaderna.
Inte för att det finns något roligt att minnas från dem men det är som om det är ett stort svart hål i mitt minne.
Jag minns ångesten, jag minns hur kroppen vill sprängas i bitar.
Jag minns det nattsvarta mörkret som omgav mig men inget annat.

Inte för att jag kommit ur det nu heller....

I går gjorde jag kycklinggryta.
Jag tog fram stora 10 liters grytan och den blev pinfull.
Jag har inga problem att laga mycket mat.
Känns skönt att kunna frysa in för att ta fram senare.
Jag tvättade en maskin och hängde tvätten.
Efter det kändes det som om jag sprungit ett marathon.
Jag var helt väck...
Ska det verkligen vara så?

...men alla säger ju att det blir bättre till slut så jag får väl tro på det.

Nu ska jag göra mig iordning inför psyktrippen.
Kan ju vara skönt att få veta hur j-a knäpp i huvudet jag egentligen verkligen är (haha)

Ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Lycka till hos psyk. Ja -22 helt hysteriskt överjävligt kallt!!! Kram

    SvaraRadera