fredag 7 december 2012

Usel natt...

Natten har varit värdelös.
Nu har jag två på raken som inte varit tillfredsställande när det gäller ur sömnsynpunkt.
Inte tillfredsställande när det gäller annan synpunkt heller...*Blink*

Å drömt konstigt har jag gjort.
Vaknade 00.30 var alldeles kallsvettig, gick upp och satte mig vid fläkten och mindes min tokiga dröm.
Jag drömde att jag var nån form av lumpsamlare. 
Till min cykel hade jag satt fast en barnvagn och en matvagn som dom serverade frukost med uppe på psyk.

Jag cyklade omkring och hittade bra-att.ha-saker som jag givetvis la på vagnarna.
När jag var nere vid hamnområdet så kommer helt plötsligt min mamma gående.
Hon vill att jag ska följa med in på ett ställe och ta ett glas öl.
När vi kommer dit är det fullt med folk.

Mitt bland alla sitter min döda moster som blir jätteglad när hon ser mig.
Jag får en innerligt varm och lång kram av henne..
Bredvid så sitter min nu cancersjuka morbror som idag inte kan gå men han ser fullt frisk ut.
Säger att han har bilen stående utanför.
Jag sätter mig med dom en stund men blir sen tvungen att gå och titta till mitt insamlade gods.
Det står kvar orört.
När jag kommer in igen så har min mamma och min döda moster ramlat ner på golvet och sover.
Det går inte att väcka dem och jag tycker att det är pinsamt då jag ser att dom har såna där tunna sjukhusunderbyxor på sig.
Sådana som är helt genomskinlig.

Jag går ut och cyklar därifrån.
Helt plötsligt så står jag framför mina döda morföräldrars hus.
Där inne är det livat värre.
Mamma och min döda moster är där plus en familj som har bestämt att dom skall flytta dit då huset stått tomt så länge.
Jag blir tilldelad telefonvakt så att dom inte ska kunna ringa till någon.
Min mamma skriker och skäller, det är enormt livat.
Det känns som om mitt huvud håller på att sprängas i bitar av allt liv..
...och där vaknar jag!

Jag säger då det, tro hur man skall tolka en sån tokig dröm?

I dag så bestämde jag mig att jag ska åka in en snabbis till byn.
Jag behöver köpa mer margarin om jag ska kunna fortsätta mitt bakande.
Har i alla fall två sorter till jag vill baka.
Mandelmusslor och finska pinnar sen kanske jag nöjer mig med allt gott som finns i frysen.
Förvisso skulle det inte skada om jag gjorde kanelbullar heller men vi får se.

Det börjar bli dags att fixa till mig innan byfärden.
Jag väljer att åka in när de precis öppnat för då är det minst folk.
Å så kommer jag hem fortare...

Ha en härlig fredag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Ja, vad säger man... Skulle vara intressant att höra en drömtydare tolka det där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en drömbok men den är helt omöjlig att slå i.
      Var man inte tokig innan så blir man det av den...haha

      Radera
  2. Inte underligt om du sover dåligt med såna drömmar! Hoppas du får sova bättre i natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det konstiga med drömmar är att ibland är dom så tydliga och man minns varje detalj medans andra bara vagt skymtas. Man vet att man drömt men inte vad.

      Radera
  3. Du - hoppas du nanar gott!! Kramar

    SvaraRadera