söndag 9 december 2012

Varje morgon...

...och varje kväll så tänder jag mina ljuslyktor i köket.
Då ser det ut såhär;




Jag har alltid varit förtjust i att tända ljus..
Det går åt många värmeljus och långa ljus när jag är i mitt esse.
På något sätt så lugnar skenet av ljusen ner mitt inre.
Kan man bli annat.
Å så gillar jag ju mitt kök som jag skrivit i ett tidigare inlägg.
Där trivs jag som fisken i vattnet, sittande på min gamla furuträstol där ni ser datorn på bordet.

I går var jag "lite duktig".
Jag bakade mina mandelmusslor som jag tänkt göra så länge.
Dom blev väldigt goda men det var ju tanken oxå.
Nu så trängs dom i burkar med det andra i min för tillfället överfyllda frys.
Det enda riktigt trista är att ryggen brakade samman.
Det har den gjort senaste veckan.
Står jag förlänge i samma position eller är ute och går så, jag vet rakt inte vad som händer men från högra skinkan (vid sittmuskeln) och ca 20-25 cm upp mot ryggen så skär det som knivar och jag får nästan dubbelvika mig, så ont gör det.
Vanliga alvedon  hjälper inte ett smack men på fredag när jag ska träffa läkaren så ska jag fråga om hon kan skriva ut något dunder åt mig.

Värken jag har i kroppen är ju flyttbar.
Just nu är det ryggen.
Nästa vecka kan det vara nacke och axlar.
Å så kan det flytta sig till knäna och benen eller hälarna..
Tja nåt skumt är det men min kropp fungerar ju på intet sätt normalt längre.

I går kväll då det faktiskt var Lördag så festade jag till det ordentligt.
Jag drack en alkoholfri Mariestads.
Inhandlat på systembolaget.
Dom har ju faktiskt ett ganska så stort utbud med alkoholfria drycker.
Å eftersom jag äter mina ångestdämpande och dom inte passar ihop med alkohol, ja då kan man välja ett alkoholfritt alternativ.
Jag blev glatt förvånad för den var riktigt god.
Bra mycket godare än lättöl...

Förövrigt hände det inte så mycket under gårkvällen.
Jag tittade lite på tv, spelade lite Song Pop på FB, skickade i väg något ord på Weurdfeud till Majvor, pratade med Mini men han var ganska upptagen med sin dator, spel och att snacka med sina kompisar.
Innan jag la mig så gick jag in till honom och som vanligt pussade och kramade om honom.
Ett litet tillägg från den ömma modern.
Skratta på och ha roligt med dina vänner men sitt inte och sparka in i väggen som du gjorde förra kvällen.
Å han lyssnade på mig.
Inte en endaste spark i väggen men roligt hade han.
Det sista jag hörde innan jag gled in i sömnen var hans hjärtliga skratt.

Nu är snart mitt kaffe färdigt så jag önskar er alla fina God morgon och ha en härlig dag!

Kramen om!




14 kommentarer:

  1. Tittar in och önskar dig en fin 2a advent - kom in på din sida när jag såg ett inlägg på Frejas blogg. Spännande blogg du har, skall läsa in lite till lite senare :). Hej från Eva som driver Balans i Livet Blogg

    SvaraRadera
  2. Fibromyalgi??
    Jag har oxå tänt mycket värmeljus men i år orkar jag inte med "myskänslan"... Men igår hade jag 2 röda lyktor tända iaf.
    Ha en skön söndag !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har funderat lite över fibro men jag vet inte.
      Jag tvingar mig att tända ljusen morgon och kväll även om jag inte riktigt har känslan av råmys...men det blir inte sämre av det i alla fall.

      Radera
  3. Håller med dig ang ljus det är lugnande på nåt sätt, o ditt kök ser mysigt ut :) här går oxå massa ljus i alla storlekar tur att ikea ligger ett stenkast bort :) ha en fin dag kramar

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med att smärtan flyttar sig. Uff.

    Mysigt med ljus och ljuslyktor. Jag tror man skapar frid och ro med levande ljus. Jag är också en riktig ljusmänniska. =)

    Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är nog många ljusmänniskor tror jag...

      Radera
  5. Hoppas att du haft en skön söndag! Jag har mest vilat o tagit en dusch....

    Kram på dej/ Paula

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv bakade jag finska pinnar, mest för att få upp värmen för det var så kallt här i går.

      Radera
  6. Hoppas också att du haft en riktigt fin söndag - utan alltför mycket värk.. Det ser jättemysigt ut i ditt kök. En annan gillar också ljus. Mysigt!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hopas din söndag varit bra. Min son sitter och stampar i golvet när spelen är spännande...

    SvaraRadera