torsdag 3 januari 2013

A night from hell again...

Tjoho vad jag inte vill vara med i dag.
Natten som varit har, ja hur ska man beskriva den som, varit rent helvetisk.
Väderomslag ute, från plus till ganska många minus, gjorde att innetemperaturen blev kaos, som vanligt med andra ord.
Jag har sovit som en kossa.
Vaknat kallsvettig...
Vaknat dövarm...
Gått in och ur jätteunderliga drömmar.
Det konstiga är att det känns som att jag drömt den här drömmen tidigare.
Lite Deja vu liksom.

Det var en salig blandning av människor i drömmen.
Mina barn, min mamma, min döda moster och hennes fästman, nån lite lätt förståndshandikappad kille, utlandsresor, mobilkrascher, ett bostadsområde som finns här i byn. 
Ja jo name it, allt fanns med...

Vet inte om jag kan säga att det var riktiga mardrömmar mer obehagliga drömmar.
Å hur kan man vakna upp och sen gå in i drömmen på nytt, typ hela natten?
Jag kan tydligen.

Sömnen känns inte till belåtenhet i alla fall.
Jag är så trött att det snurrar och susar i skallen.
Jag är så trött på att vara såhär trött jämt.

Å idag så ska jag träffa kvinnan som ska hålla i min terapi.
Känns inte så lockande just för tillfället att måsta dressa om och bege sig in till byn.
Det är - 10 till råga på allt.
Och efter det mötet måste jag handla lite då barnen kommer till mig i morgon.

Nästa vecka har jag läkartid för uppföljning av de nya ångestdämpande tabletterna men jag tycker inte att de fungerar alls.
Får inte ångesten i schack och får inte min sömn att fungera bättre.
Jag känner mig som en försökskanin...
Jag antar att de kommer med något nytt nästa vecka eller så vill dom att jag ska fortsätta för det kan ju ta en stund innan de ger verkan.
Pytt säger jag....

December var en jobbig månad, efter jag gick över till dessa så blev det tre nattliga samtal till jouren, kunde vart fler men jag har bara ringt när det varit som värst.
Nåja, vad är väl en bal på slottet?

Nu ska jag ta mitt yrsliga och snurriga huvud och gå in i badrummet och göra mig i ordning för den roliga byturen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


3 kommentarer:

  1. Vad har de nu provat ut för mediciner? Ja du behöver inte svara. Fy fan för sådana där nätter.

    SvaraRadera
  2. Vilken mara! Hoppas de kan hitta några andra tabletter till dig och att terapitanten ändå verkar bra!

    SvaraRadera
  3. Ibland kan allt kännas tungt...men det brukar vända. Jag har haft problem att titta in på din blogg sen du bytte. Sköt om dej

    SvaraRadera