onsdag 2 januari 2013

Återblick....



Kosmisk kataklysm


Det var inte hennes år
2012

återblicken visar
en sargad
och svartmålad
värld

nätter fyllda av ångest
över sömnen och sinnet
fyllt
av icke-varandet

dagarna översvämmade
av ångest över känslan
av varandet

trötthet som
aldrig förr
trötthet som
gör att kroppen
sakta men säkert
dör

en liten frist
över sommaren
då glädjeruset
stod högt
lyckan var
fullkomlig

men så rasade
korthuset
tomma ord
och illusioner
visade
sanningens färg

hon drabbades av
en kosmisk kataklysm
när hela världen rasade
och botten på ravinen
var hård, ödslig och karg

vid höstens slut
låg hon som
förmultnade löv
på marken
som blåste bort
i någon av stormarna
som härjade

när vinterns började
slet ångesten
nästan hjärtat
ur kroppen på henne
med sin rakbladsvassa
sarkasm

oförstånd blev
missförstånd
oenighet ledde till
färgblindhet
svart blev
mörkare och
kallt blev
isigare mer än
frostnupet

en ironisk paradox

Det var inte hennes år
2012


2012 fick spegla denna dikt för mig.
Som sagt, det var inget upplyftande år.
Jag hoppas verkligen att 2013 har något annat i bagaget åt mig.

Ha en braig dag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. GOD FORTSÄTTNING FINA DU JAG HOPPAS INNERLIGT ATT DET SKALL BLI ETT BÄTTRE ÅR FÖR DIG :) MÅNGA KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas, hoppas på ett bättre -13, eller hur? Kramar.

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna att 2013 blir DITT år!! Ha en fin dag. kram

    SvaraRadera
  4. Nu hoppas jag verkligen att 2013 blir ett kanon år för dig vännen.
    Dunder kramar / Jane

    SvaraRadera
  5. Ja detta 2012... Sicket jäkla år :(
    Jag hoppas verkligen vändningen kommer nu 2013 och att det blir ett betydligt bättre och skonsammare år för dig. Kram <3

    SvaraRadera
  6. Ja du - hoppas verkligen att att ditt 2013 blir bättre... Jag håller alla tummarna!!! Kramar

    SvaraRadera
  7. Jag fyller ditt 2013 med energi, styrka och glädje!

    SvaraRadera
  8. Känner att ditt 2013 kommer att bli mycket ljusare!
    Kram

    SvaraRadera