onsdag 23 januari 2013

Att försöka må bra...

...är inte alltid så lätt när hela hjärnan översvämmas av dödsänglar och hjärnspöken.
Men försöka går ju alltid.

I går var en sån dag.
Jag hade tid för samtal på psyk.
Konstigt är hur otroligt krävande sådana samtal är och hur enormt tärande de är i begynnelsen för att senare få bitar att falla på plats.

Jag gick in till byn och upp på höjden.
Det var -10 grader.
Hade inga pengar på busskortet så valet att på ett lätt sätt ta mig till byn fanns inte.
Så hade jag som sagt en timmes samtal.
En timmes grävande i ett jobbigt förflutet.
Ändå blir det så här i början,  som en berättelse med röd tråd.
Millan från det hon föddes fram till idag.
Hon vill få kött på benen för att se problematiken.
För att längre fram kunna åtgärda den.

Det var inte det jobbigaste samtalet jag haft under världshistorien men det väcker någon form av oro invärtes.
Hjärnspökena blir tydligare, dödsängeln står lutad not dörrposten, hånflinande.

Efter samtalet så gick jag tillbaka till min grotta.
Var liksom helt tom i huvudet samtidigt som det var ett fasligt myrornas krig där utan något vettigt att ta på.
Väl inne i min varma grotta så var jag helt säker på att jag helt sonika skulle rasa omkull i sängen och somna som en stock men sömnen ville sig inte.
Gick omkring som en osalig ande resten av dagen.
Älskade E ringde men jag förmådde inte prata med henne.
Barnen kom hem men dom la nog inte märke till mitt irrande då det hade fullt upp med plugg, datorer och tv.
Jag åt min middag i sängen.
Gårdagens rester, pasta och korvstroganoff.
Jag spelade lite WF men hjärnan hängde inte riktigt med.
Jag spelade lite Songpop som gick sisådär.
Jag slöade framför tv;n.

Jag försökte fokusera på något positivt och kom fram till att jag längtar till sommaren och min altan.


Här vill jag sitta sommaren lång och bara njuta av värme och fågelsång.
Med sommaren i tankarna och starka ångestdämpande tabletten så somnade jag slutligen.
Klockan var nog vid 03 innan jag lyckades komma till ro.

I dag är en annan dag!

Ha det gott alla fina!

Kramen om!

7 kommentarer:

  1. Burr vad kallt att gå! Kan ni inte betala med mobilen på era bussar som man kan här?? Hoppas du slipper ut i kylan idag, kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du fick sova ngt i alla fall!
    Här är det också kallt idag..brr.......-12 grader nu.

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  3. Åhh, jag minns de där samtalen från när jag var dålig. Samtalen kunde vara kanonbra, men de rörde upp saker i mitt inre som gjorde mig helt stirrig. Säkert nyttigt, men ack så jobbigt! Hoppas det blir lugnare för dig idag!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du har din fina altan att längta till. Man måste ha nåt att längta till..då kan allt jobbigt kännas lite bättre:-) Jag unnar dej verkligen att få må bättre. Kram till dej.

    SvaraRadera
  5. Ja jag vet o kommer ihåg hur mkt du gillar din altan jag är inte heller en vinter människa längtar o du fina bilder på dig :) ha det gott fina du å kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att du kom till ro till slut och somnade.
    Vaknade till - 22 i morse, då längtade jag också till sommaren.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja fyyyyyyyyyyy för kyla!!! Det är avskyvärt. Och samtalen - det är jobbigt. Men väldigt bra. Men man blir trött..

    Många kramar

    SvaraRadera