onsdag 16 januari 2013

Efter en bättre natt...

...känns det lite bättre.
Förkylningen är inte över men jag hoppas att febern lagt sig.
Har feberyrat i natt och snurrat runt som värsta karusellen i sängen.
Kan tillägga att det syntes när jag klev upp.
Vanligen ser man knappt att jag legat i sängen..

Gårdagen var en ganska så diffus historia.
Jag var trött och slut på, det susade och dusade mellan öronen men jag kunde inte sova.
Hur jag än försökte.

Pratade med Midi på FB.
Hon är på en ö i Medelhavet på en tre månaders utlandspraktik.
Hon jobbar på ett hotell där hon delar rum med tre andra tjejer.
Två från Holland och en från Danmark.
Hon säger att allt är och känns bara bra,
På hotellet får hon jobba med lite allt möjligt som ex barnklubben och dansa salsa med äldre människor från England.
Hon jobbar ca 11 timmar per dag uppdelat på två pass och har ledigt två dagar i veckan.
Ja jisses vilket äventyr hon är på...
Jag är glad att det känns så bra för henne men tanken på att det dröjer så länge innan vi ses smärtar lite.
....men man får vänja sig och se det att hon får uppleva något som få andra kanske har ens möjlighet under en livstid.

Fram emot kvällen så ringde jag Mr J och så pratade vi bort några timmar.
Både allvarssnack och skoj.
Han är onekligen en trivsam prick.
Glad att det finns sådana människor oxå...

Nu ska jag se om jag kan stoppa något i magen.
Klockan börjar bli dax för det.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Krya på dig och ha en lugn kväll!/Mormor

    SvaraRadera
  2. Skönt att din förkylning är på väg bort och att du fått en bättre natt, nu håller jag tummarna för att det håller i sig!

    SvaraRadera