fredag 4 januari 2013

Gårdagens mara...

Är jag tacksam att den är över.
Vet inte riktigt hur jag lyckades gå till bussen och ta mig upp till psyk.
Var yrslig och det snurrade och surrade som om jag hade en bisvärm i skallen.

Fast inte var psykoterapeuten intresserad av att kolla mitt blodtryck inte.
Det enda hon sa var; har du vart på vårdcentralen och kollat?
Nej men ska jag måsta springa där oxå.
Nej jag har inte vart där....

Samtalet som egentligen skulle innebära någon form av planering av min behandling blev ett vanligt psyksamtal.
Tog en stund att gå genom Decembers svårigheter.
Det rann några tårar utmed mina kinder och bitvis var det svårt att hitta och få fram orden för klumpen i halsen bara växte.
Å så kände jag mig ju allt annat än pigg på det.
Hon känns bra.
Ifrågasätter mina ord på ett bra sätt.
Får mig att tänka.
Så jag tror att det kommer att fungera med henne.
Däremot var vi inte riktigt sams om hur jag ska vara som mamma!

Hon tycker att jag ska lägga mindre krut på matlagning än jag gör när jag har barnen.
Men hallå, ska jag lägga ner den biten oxå?
Det är ju inte särskilt mycket som jag orkar pyssla på med överhuvudtaget när jag har barnen.
Det räcker fullgott med det lilla jag gör men sluta laga bra mat.
Nej, det tror jag inte riktigt på.
Å barnen skulle nog bli bra besvikna om det helt plötsligt serverades halv och helfabrikat här.
Å jag har dessutom inte råd att servera sån mat.
Då skulle jag inte ha en enda sekin kvar och förmodligen skulle mina slantar inte räcka till över månad...

Nej, där var vi inte ense, inte alls....

Efter mötet så stapplade jag ner på byn.
Började med att gå in i min lilla favoritbutik och köpa rökelser.
Hade slut på dem hemma.

Sen blev det min favorit-Ica-butik.
Jag tror sällan att jag handlat så underligt som jag gjorde i går och ändå så fick jag hem sex pinfulla kassar med mat.
Bra mat till bra priser.
Men något förvirrat var det då jag hade en hel massa upplägg på vad jag ska bjuda mina barn på.
Det fanns så mycket som det var superpris på så det gick inte att låta bli.
Sen tog jag taxi hem.
Chaffören var jättetrevlig och mycket pratsam och verkade lika förvirrad som jag då resan blev jättebillig eftersom han glömde sätta igång taxametern.
Ibland ska även jag ha tur.
När vi stod ute på gården så var det som om han inte ville åka.
Han fortsatte prata med mig trots snöyran.
Till slut så önskade jag honom en trevlig helg och då liksom kom han på att han skulle åka vidare...

När jag kom in och hade packat upp och in alla varor så exploderade min kropp i feber.
Usch i hela fridens namn så dålig jag blev.
Jag orkade inte ens sitta uppe i fem minuter så jag gjorde mitt eget recept på kvällsmedicinen och sen kröp jag ner i sängen.
Fick faktiskt sova till 02 på raken.
04.45 så gav jag upp och klev ur min varma bädd.
Å i dag så mår jag bättre.
Känns inte längre som om jag har feber och det är ju skönt.

Min fina Pappelino ska titta in redan vid 10 snåret och borra ett hål i min sovrumsvägg in till Minis rum så vi kan dra tvkabeln genom och han kan koppla in boxen som han fick av Pappelino och ha alla kanaler på sitt rum.

Senare under dagen så dimper barnen ner här i grottan.
Det ska bli mysigt att krama om och rå om dem igen.
Det enda jag har att fundera över idag är vad jag ska laga till middag och middag kommer jag att laga oavsett vad terapeuten tycker.
Å sen har jag ju en hel del annat att fundera över oxå men det har med samtalet i går att göra och jag har 1 1/2 vecka på mig.

Ha bästa dagen alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Tycker som du att du ska fortsätta med de middagar du brukar till barnen. Om det är något som du gillar att göra. Hoppas att allt snart ordnar sig. kram

    SvaraRadera
  2. Känns det bra med det du gör i dagsläge ang maten så fortsätt det känner du bäst själv fina du å ta hand om er alla nu o bara mys kramen

    SvaraRadera
  3. Fortsätt du att laga din goda mat. Du är ju så bra på det och som du säger så blir det mycket billigare med hemlagat.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Skickar massvis med kramar till dig! Och jag tycker nog att du skall fortsätta med det du tycker om. OM du tycker om det!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Meeen, vad mensde hon då med att du inte skulle lägga så mycket krut på matlagning??
    Så länge man trivs med det man gör så kan det ju inte skada.
    Kramen om!

    SvaraRadera
  6. Viktigt att göra sånt man mår bra av. Finner du ro i matlagningen tycker jag du ska fortsätta och det är väl toppen att dina barn får bra mat! Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Fortsätt du med maten som du brukar vännen.
    Mega kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  8. Kikar in & önskar dig en skön lördag fina du kramen

    SvaraRadera