lördag 12 januari 2013

Lördag...

Dagen känns ljusare än den gångna natten var.
På något sätt så blir livet lättare på dagen än under natten.
Tankarna havererar inte på samma sätt.
Å det är väl tur det.

I natt vart jag tvungen att ringa jouren.
Å fick prata med en fantastisk kvinna.
Samma kvinna som första gången ville att jag skulle lägga in mig.
Så hon visste en del om mig.
Lite lugnande faktiskt.
Hon lyckades prata mig lugn och få bort det djupa mörkret inom mig så pass att jag kunde lägga mig och sova.
Jag hade på känn att det skulle bli så i helgen.

Jag vaknade upp med en känsla av frustration, lite ilska, sorg och vemod.
Allt på en och samma gång.
Skulle fortfarande vilja ställa mig och bara vråla ur mig alla känslor eller krossa porslin.
Det hade varit gott för själen men jag stänger ner mig i stället och låter det inte välla fram.
Å det är ju urbota dumt....

...men just nu klarar jag inte av annat!

Om dryga timmen kommer Livvakten.
Himla tur att jag har så goda vänner som jag kan vända mig till när livet känns svårt och som ställer upp på mig.
Himla tur det.
Många har nog inte det och då blir det ju ännu jobbigare att ta sig genom dagar.
Jag är enormt tacksam för det kontaktnät jag har.
Vänner sen förr och nya bekantskaper som visat sig vara rena guldgruvan när det gäller empati och förståelse, ett vackert inre och härlig dialekt.
Tänker då närmast på Herr J som jag de sista månaderna lärt känna genom telefonen.
Han är en härlig människa.

Jag har mycket att vara tacksam över.
Önskar bara att jag kunde tänka så när hjärnan blir svart och havererar men inte då.
Finns ingen vettig tanke som passerar mellan öronen då..

Nåja, jag klarade natten i vart fall och i dag skiner solen igen.
Det är vintrigt vackert men jag vill inte gå ut.
Det är nämligen -17 grader.
Alltför kallt i mitt tycke men genom mitt köksfönster så kan jag njuta av solskenet som får snön att gnistra vit och vacker.

Ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Hua för att må så där och att vara alldeles ensam i sin frustation, tur att jouren finns som du kan ringa.
    Å vad jag önskar att du ska må bra, lider med dig.
    Kramen om!

    SvaraRadera
  2. Håller med Babs och är glad att du ringde Jouren! Kram

    SvaraRadera
  3. Så glad att du har ett skyddsnät som ser till att hjälpa dig när det är svårt. Och när det är kallt är världen vackrast genom ett fönster...

    SvaraRadera
  4. Tur att du har den där Jouren...
    Mega stötte kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera