fredag 11 januari 2013

Millans Svenskar...

Är vad jag lyssnar på just nu på Spotify.
Jag gillar Spotify.
Det finns ju mängder av musik att välja på.
Att göra sina egna spellistor med låtar man tycker är bra.
Å i dag är en sån dag då jag behöver musik.
Barnen växlar boende så det blir lite för tyst och tomt i grottan.
Som alltid när de åker till sin pappa.

Själv har jag hunnit vara en vända in till byn.
- 11 grader visar termometern.
Inte så härligt men härligt är att solen skiner.
Det har vi ju inte varit så bortskämd med här.
Solsken gör att livet känns lite lättare.
Även om alla problem återstår.

Pånyttfödelse


Solsken en 
vintrig
januaridag

strålarna 
bryter genom
prismorna
i fönstret

bildar 
regnbågsmönster
på väggen

känsla av
pånyttfödelse

vinter går
mot vår


Nu är det väl egentligen länge kvar innan våren gör sitt intåg men känslan som solsken bär med sig är inte illa.

Nu ska jag försöka se till att klara av att ta mig genom helgen.
Jag har inga större mål än så.
Det räcker fullkomligt för mig.
Å jag är som sagt ensam....

Jag vet att det är många fler som sitter ensam.
Jag är inte ensam om det.
Men min rädsla är att hjärnan havererar.
Nu kan jag förvisso ringa och bli inlagd om det blir fullständigt outhärdligt.
Det har läkarna redan pratat om.
Men jag vill försöka på egen hand.
Å klara av en helg på ett hyggligt sätt.
Försöka att inte bli för mörk och djup.
Försöka ha det så bra jag kan.

Det är en utmaning i sig!

Ha nu en fortsatt trivsam dag alla fina!

Kramen om!


5 kommentarer:

  1. Fin dikt :) jag tror nog du kommer att få tiden att gå fast du är ensam hemma ta hand omdig fina å kramen

    SvaraRadera
  2. Härligt med musik. Fundera mera på vad DU verkligen gillar att göra. Kram.

    SvaraRadera
  3. Född 67 ser jag. Lika ung som mig då.
    Av en händelse hamnade jag hos dig här.
    Fin blogg. Här i sundsvall är det -14 nu. Burrrrr

    Ha det så gott från mig!

    SvaraRadera
  4. Själv försöker jag överleva med en flaska vin och en öl. Var så himla länge sedan jag drack och nu när jag är helt ensam så nu passar jag på.

    Jag har radion på högsta volym och läser bloggar också. Dåliga tips kanske men så gör jag. Kram ;)

    Förresten, kika gärna in till mej. Ikväll är jag riktigt personlig. Nu berättar jag var jag kommer ifrån.

    SvaraRadera
  5. Skickar kraft och värme till dig så du klarar din helg!

    SvaraRadera