torsdag 10 januari 2013

Mitt på dagen...

Natten gick sin gilla gång.
Till slut så blev jag redo för att lägga mig i sängen.
Det blev dock inte så många timmars sömn.
Kroppen ville inte riktigt.
Men det är ju som det blir emellanåt.

I dag när dagsljuset sköljer över mig är tankarna inte lika mörka.
Å det är ju som det brukar vara med.
"Om natten har jag förskingrat så mycket förstånd"
En textrad som nog stämmer till punkt och pricka.

Ute är det bara ca -3 grader och uppehåll.
Tittar jag riktigt noga upp mot himlen så kan jag se att den bitvis är blå.
Vi går mot bättre tider.
Efter vintern så spirar våren och då brukar det kännas lite enklare att leva.
Förhoppningsvis så har jag jobbat mig genom en del tråkigheter som idag okar mig tungt.
Förhoppningsvis anar jag ljuset då...

I dag ska jag laga till en köttfärssoppa till middag.
Det var ett tag sen nu.
Till det blir det minibaguetter.
Blir en bra middag och så torde jag klara helgen utan att behöva anstränga mig så hårt när det gäller matlagningen.
Barnen växlar boende i morgon.
Då har ännu en vecka passerat revy...

Ja tänk så tiden går trots att det känns som om jag står still och trampar..'


Så här känner jag mig ofta nuförtiden....
.

Hopp om att ni har en härlig dag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att bilden var fin jag...
    Har du gjort den?
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera
  2. Ja ljuset närmar sig och hoppas ljuset i dig kommer tillbaka.
    Jättefin målning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Måla är lika bra terapi som att laga mat. Det är faktiskt mycket mer effektivt än vad man vet om.

    SvaraRadera