fredag 25 januari 2013

Små, små steg...

...emellanåt bara myrsteg men mer än så förmår jag inte just nu.
Ändå är livet inte sämre än tidigare.
Ibland så blixtrar det till någon sekund,  då en känsla av att det ljusnar infinner sig.
Och det är skönt även om dessa tillfällen bara är korta, korta stunder.
Då känns det som att jag framöver kommer att få ordning på mitt inre och mitt liv.
Kanske hjälper det när solen tittar fram vissa dagar.
Känslan av pånyttfödelse som ligger i luften.

Jag har bestämt mig för att göra några små saker varje dag.
Bara så jag inte släpar efter så himla mycket här hemma.
Inte göra det så att jag pressar mig själv för hårt utan lagom så jag känner mig nöjd att jag orkat göra någonting.

I går så handlade jag.
Tvättade en tvätt.
Skurade upp micron, vilket var behövligt.
Jag lyckas aldrig få barnen att förstå att de ska använda kupan över tallriken när dom micrar mat.
Ni kan ju tänka er hur det blir efter allt skvättande, suck!
Nåja det var gårdagens små göromål.

I dag så har jag skurat upp diskbänken, spisen och kaklet.
Jag har tagit undan tvätten från i går.
Jag ska hjälpa min fina Pappelino att göra två stora smörgåstårtor.
Å som pricken över i;et så ska jag tvätta håret senare i eftermiddag.
Sen får det vara nog för i dag.
Det räcker...

Men sådana små saker som inte blir för tröttsamt det ska jag se till att göra varje dag.
Jag tror att det är bra och som sagt, känslan av att känna sig nöjd när man lägger sig är ju positiv.

Små, små steg och emellanåt bara myrsteg men så länge det leder framåt så är jag glad.

Å idag så fick jag en vacker blombukett med bud.
Maxis kommentar;

- Men Mamma, du får ju flera buketter i månaden med bud.

Jag såg en viss längtan i hennes ögon.
Hon vill nog oxå få uppleva det och visst skänker det glädje att få en bukett med bud.
Att någon ägnat mig en tanke.
Att någon vill göra mig glad.



Nu står den så vacker och pryder mitt köksbord.
Rosorna doftar ljuvligt.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig Fredag och en fin mjukstart på helgen!

Kramen om!

1 kommentar: