måndag 21 januari 2013

Tidig Måndagsmorgon...

Jag sitter i mitt kök med dagens första mugg kaffe.
Som jag skrivit tidigare så är den alltid dagens godaste.
Aromen som ligger tät i luften av nykokt kaffe får köket att kännas hemtrevligt.
På bordet har jag tänt ljus som fladdrar lite lätt av draget från skafferiet.
Det är en lugn och skön början på en ny vecka.

Helgen är över och den har varit helt okey.
Jag har ju barnen här så grottan ljuder av liv och rörelse.
Vi har som vi brukar ätit god mat.
Temperaturen ute har varit överkomlig och inne i grottan så fungerar värmen igen efter en liten dust med att lufta elementen.
Jag har haft många, korta och långa samtal i telefonen med Mr J.
Han är lättsam och har ett mycket sunt tänk.
Gillar verkligen att prata med honom.
Han gör mig glad!

Sömnen har väl kanske inte varit den allra bästa men hygglig.
Ibland är det dumt att klaga.
Det kan alltid vara sämre och jag är glad för alla sömntimmar jag får ihop.
Förkylningen har gått tillbaka något så jag är aningens piggare.

I dag så är det dax för Maxi att bege sig till Universitetet igen efter ett långt juluppehåll då hon förvisso haft en massa hemuppgifter att göra men inte behövt åka dit.
Mini har skola så jag blir ensam i grottan över dagen.


Maxi visade mig ett roligt redigeringsprogram på nätet i helgen så jag har suttit och lekt med lite foton.
Å för att bevisa det så lägger jag ut denna bild på mig själv.

Ha nu en bra början på veckan alla fina!

Kramen om!








3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det ibland känns något lättare.. Hoppas morgondagen blir lika bra.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha haft det bra, hoppas det fortsätter så.
    Det där verkar vara ett kul redigeringsprogram.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det är OK, ta hand om dig!

    SvaraRadera