måndag 7 januari 2013

Vanlig vardag igen...

Då var väl julen och alla helger över för denna gång.
Åter tillbaka till grå vardag.
Till normalitet och rutiner.

I och för sig så har jag ju helg varje dag, eller vardag om man så vill då jag går hemma sjukskriven.
Rutiner behöver jag så jag fungerar lite bättre.
Måste fortsätta äta bättre än jag tidigare gjort.
Inte bara då barnen är hos mig utan även när jag är mol allena i grottan.
Att kliva upp om morgnarna är sällan något problem.
Inte att lägga sig på kvällarna heller.
Det som är svårt är sovandet.
Jag lyckas inte alltid med det.
Fast döm om min förvåning när jag nu sovit tre skapliga nätter på raken.
Och det när jag  på eget bevåg ändrade min kvällsdosering.

Får se på Onsdag vad läkaren tycker om det.
Men vad gör man inte för att få lite sömn i kroppen.
Allt fungerar ju bättre och blir lite lättare när sömnen fungerar.
Å jag har ju gått så länge nu med denna berg-och-dalbane-sovande.

Under veckan ska jag ta bort advent i fönsterna.
Det är förvisso det enda jag plockade fram inför julen men bort ska de.

Så åker min fina Midi på en tre månaders utlandspraktik.
Till en varm och solig ö.
Det blir superroligt för henne men för den ömma modern så känns tanken lite oroande.
Att inte träffa henne på tre månader.
På Torsdag bär det av för henne.

I morgon börjar Mini skolan igen.
Lärarna är på utbildning i dag så därav en extra ledig dag.
Undrar hur länge dom höll sig vaken i går, barnen alltså.
Modern la sig vid 23 och somnade relativt omgående.
Då hade jag sovit en sen siesta till råga på allt.
Bara däckade av efter middagen.
När jag vaknade hade Livvakten begett sig hem.
Tydligen gick det inte att få liv i mig...
Där ser man så det kan gå....

Nu ska här drickas nykokt kaffe så ha en bästaste dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Att lägga sig är lätt, att gå upp är värre. Ännu en ensam dag även om jag ska jobba lite ikväll.
    Våra barn börjar skolan på ons här.
    Jag hade tänkt städa undan julgrejerna idag men jag hinner nog inte för jag ska träna duscha, äta o sen tillbaka dit igen.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Åh va gott här dricks oxå kaffe :) lova att ta hand om dig fina kramen

    SvaraRadera
  3. Visst är det tråkigt med Oxveckorna nu...men skönt att helgerna gått över..Här började skolan i förra torsdags....
    Jag har städat ut julen idag, så jag är ganska slut i händerna...blää..

    Kram

    SvaraRadera