torsdag 21 februari 2013

Dagen efter....

....dagen före!

Det gick jättebra i går när jag träffade läkaren.
Vi gick genom mitt mående, vart jag står just nu.
Hon blev glad att det liksom stannat av, att det inte fortfarande rusar nedåt.
Medicineringen oförändrad.
Nytt läkarbesök om en månad.
Ny läkare då, nummer 10.
Nåja det är som det är.
I vart fall så sa hon att om jag vid nästa läkarträff fortfarande känns som det går åt rätt håll så kan de börja glesa ut besöken till läkare och sätta in längre tids sjukskrivning.
Vi får väl se hur det blir men en sak är säker, dom tar mycket väl hand om mig.

När jag kom hem så var jag ganska så trött men uppe i varv.
Jag kokade en laddning lingonsylt.
Jag trillade köttbullar som jag stekte.
Jag skalade potatis till hemgjort mos.
Jag gjorde i ordning blomkål och morötter som jag skulle koka.

Jag ringde min handläggare på Försäkringskassan.
Hon gjorde mig väldigt gråtmild med sitt empatiska sätt.
Hon är väldigt glad att jag hamnat på psykiatrin så jag får adekvat hjälp.
Min sjukskrivning är inga problem, hon vill att jag ska bli frisk och må bra igen.
Egentligen ska vi ha ett avstämningsmöte inom kort men hon anser att jag inte är där nu så man ska inte ha ett möte bara för att ha ett.
Hon trodde att det tidigaste var aktuellt i slutet på Maj.

Det känns väldigt skönt att hon jobbar med mig och inte mot mig.

Kontentan var att dagen gick i mitt tecken.
Fast jisses så trött jag var innan kvällen var slut.
Tog mina drömpiller och kröp ner i sängen vid 22.
Somnade relativt omgående och har sovit bra i natt.

Nu råder febril aktivitet i mitt kök.
Mini håller på att fixa ihop sitt fika han ska ta med sig till friluftsdagen de har i dag.
Hela dagen utomhus.
Han kommer att vara trött när han slutar för dagen.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Härligt med en dag som går med dig och en natt med sömn. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det går din väg och inte blåser motvind! Den där middagen hade jag inte tackat nej till :) !
    Sov gott och ha en bra dag imorgon!/Mormor

    SvaraRadera
  3. Så bra det låter, med både läkaren och Försäkringskassan. Tänk om vården och stödet kring de sjuka alltid kunde fungera så bra!

    SvaraRadera
  4. Det låter som livet går på rätt håll för dig. :-)
    sv:
    Javisst behöver hon TLC och det får hon. :-)

    SvaraRadera