onsdag 6 februari 2013

Ett tag sedan...

Nu var det ett tag sedan jag skrev.
Har varken haft ord eller lust.
Sista veckan har väl inte vart den bästa.
Det blev mycket jobbigt efter sista terapeutsamtalet.
Hon gick på mig ganska så hårt, alldeles för hårt i mitt tycke och det fick sådana konsekvenser som ingen sömn.

Ni kan kanske föreställa er att jag inte såg fram emot måndagens samtal.
Fast där visade hon hur professionell hon är.
Hon backade nämligen.
Vi grävde inte på djupet.
Vi tog upp andra viktiga saker som sker i nuet.

Jag fick två läxor att genomföra denna vecka.
Bägge tingen avklarade jag under gårdagen.
Det var inget som var så enkelt men det var lika så gott att ta tjuren vid hornen så att säga.
Efteråt kändes det befriande skönt.
Att jag klarade av att göra det jag skulle och fått det ur vägen.

Idag är det minilördag.
Tänkte överraska barnen med en liten godare middag.
Jag har mixat ihop rödlök, vitlök, soltorkade tomater och fetaost som jag blandat samman med creme fraiche samt kryddor.
Såsen serveras kall till baconlindad kycklingfile, ris och sallad.
Det blir smarrigt.
Å jag tycker att det är roligt att laga mat när barnen är här och jag vet hur mycket dom uppskattar min matkonst.

Annars så har jag bitvis några lugna dagar framför mig men på fredag så åker jag mest troligt bort över helgen.
Har ännu ingen riktig lust men jag kan säkert behöva komma hemifrån en helg och bli lite ompysslad.
Fast resan i sig känns gruvsam.
Flertalet timmar på tåg och byte innan slutdestinationen nås.
Främmande människor på tåget och säkert en massa galningar som måste prata högljutt i sina mobiler.
Nåja, jag ska väl inte rita f-n på väggen innan han sitter där!

Hoppas att ni har haft en angenäm vecka alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Det där lät jättegott, länge sen jag gjorde baconlindade kycklingfiléer. Tack för påminnelsen! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag du behöver komma hemifrån ett tag och bli lite ompysslad.
    Kram

    SvaraRadera