onsdag 27 februari 2013

Fortfarande låg...

Jag har inte kraft just nu för sånt här.
Jag låg hela dagen i går.
Orkade absolut ingenting.
Kände mig lite förrådd.
Mådde riktigt pest.

Nej jag vet att det inte var av omtanke, att jag inget fick veta rörande dödsfallet.
Jag pratade med min sk mamma.
Hon bryr sig inte om något/någon.
Hon är inte en bra människa.
Jag undrar vad som gick fel hos henne.
Under samtalet kom det fram en sak till.
Året 94-95 så bodde hon här i byn.
Hon gick en utbildning.
Då väntade jag mitt andra barn.
Hon sa aldrig något till mig.

Jag vet att det är gammalt nu men jag blev ånyo chockad när jag fick höra det.
Hon har hela tiden lastat mig för att hon inte träffar sina barnbarn.
Å så kan hon bo här ett helt år utan att berätta, hälsa på eller visa att hon finns.
Jag greppar henne inte.
Å som vanligt så fick jag en rejäl skopa ovett när vi pratade så jag la på luren i örat på henne.
Oförskämt gjort, jo jag vet, men hon förtjänar inget annat.

Det är tråkigt men sant.
Nu ska jag lägga de sista dagarna till handlingarna och ta nya tag.
Fortsätta sträva framåt.
Försöka så gott det går.

I dag ska jag ta mig in till byn.
Måste lämna in läkarintyget på jobbet och skicka ett ex till Afa
Handla lite innan jag åker hem.
Barnen kommer på fredag så jag måste fylla på lite.

Ute är det 5 plusgrader.
Vi brukar inte ha så varmt nu.
Det är otroligt halkigt.
Man får gå försiktigt.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


5 kommentarer:

  1. Du Millan - det var inte alls oförskämt, på något sätt, utan bara precis vad hon förtjänar. Hade jag varit som du så hade jag faktiskt inte ens kontaktat henne. Hon har förverkat sin rätt att vara mamma. Även om det säkert finns någon form av sjukdom i botten eller oförmåga, så är er relation inte bara ditt ansvar. Och just nu behöver du verkligen inte henne. Precis så krasst är det.

    Ta hand om dig!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tungt..men håller med Ergo...du måste prioritera dig själv nu. Här -3 grader idag brrr kram Magdalena

    SvaraRadera
  3. Har själv en mamma som inte beter sig som en mamma. Nu när jag är 35 år har jag äntligen kunnat släppa det och kan tänka att hon är den hon är och skydda mej själv genom att inte vara för privat eller ha förväntningar på henne. Himla synd och det tog så mycket energi av att jämt vara ledsen på henne.

    Hoppas att du får en fin dag idag trots allt.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Man borde kunna skilja sig från sina föräldrar!

    SvaraRadera