fredag 8 februari 2013

Helg då...

Jaha då var det fredag igen då.
Barnen växlar boende till pappavecka.
Vet inte riktigt var den här sista veckan tagit vägen, den har rusat på fort.

Gårkvällen var en mysig historia.
Jag och barnen.
Maxi var i sitt esse när det gäller trolltyg.
Humöret var ypperligt.
Midi chattade på FB så tog Maxi över, fast det var på min FB.
Sa till henne på skarpen att du gör inget annat inne hos mig.
Hon log så rart och sa nej mamma, självklart inte.

Haha, vem försöker vi lura när hon tittar på mig sådär rart?
Jodå hon hade inte kunnat låta bli min FB.
Läste sen min statusuppdatering där det stod;

"Jag är världens bästa mamma <3"

Å jäntan fnissade något helt hysteriskt och sa;
- Nu kommer alla dina vänner på FB tro att du drabbats av hyperego!

Nåja, det bjuder jag på, eller hur?

Det är så befriande härligt när barnen är på ett ypperligt glatt och busigt humör.
Ibland har jag svårt att tro att Maxi fyller 21 i år med tanke på vad mycket bus som ryms i hennes väsen.

I dag så sällskapade vi bortöver, jag bussade sen och hon gick vidare till sin pappa.
Snabbhandlade inne i byn så nu klarar jag mig utan problem tills nästa vecka.
Bussade hem men tog en buss då jag får gå ganska så långt innan jag är hemma.
Lite lagom motion sådär.

Väl hemma packade jag upp och så den vanliga ritualen när barnen lämnat mig.
Spola upp diskvatten, gå in på rummen och se vad de lyckats glömma kvar i porslinsväg, diska bort, diskhandduk över diskstället.
Japp och sen så drog jag fram snabeldraken.
Blev i helgen som var anklagad för att bedriva barnarbete då jag bad Mini att dammsuga lägenheten.
Nu glömde han av det så det blev vuxenarbete i dag i stället.
Alltid skönt att få sånt gjort.
Kan ju inte anklaga mig själv för överdrivet mycket städande nuförtiden men jag har mina ljusa stunder trots allt.
Nu känner jag nog att jag gjort mitt för i dag.

Jag har fortfarande den lite snudd på bekväma känslan kvar inom mig inför ensamhelgen.
Det känns lite konstigt men jag hoppas att den känslan håller i sig.
Mina mål för helgen är inte förändrad.
Jag ska fortfarande tvätta håret.
Jag har dock lagt in en tvätt, det behövs det med men det blir nog inte förrän i morgon eller på söndag.

Har köpt god ost, god salami och kex som jag ska unna mig i helgen.
Behöver det där lilla extra ibland.
Inte tänka på om det är klokt att stoppa i magen utan njuta av det lilla goda.
Å så musik, massor av musik.
Tja då ska jag nog överleva detta med.

Ha en kanonbörjan på helgen alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt det låter med lite charkuterier. Det är bra att du tar hand om dej själv!

    Ja, barn är för gulliga. Min yngsta kallar mej för katten. Om någon försöker kaxa sig mot mej så säger han Nej! Man måste vara snäll mott katten, och så kramar han mej :)

    SvaraRadera
  2. Klart du skall unna digg lite gottit det är helgen till för ju :) hoppas du kommer att få en riktigt skön fredag kramen

    SvaraRadera
  3. Låter som alldeles lagom helgplaner, hoppas känslan håller i sig!

    SvaraRadera
  4. Kikar in o läser ikapp. Önskar dig en go helg! Kram.

    SvaraRadera