tisdag 19 februari 2013

Inte en helt vanlig Tisdag...

Nej, den här Tisdagen är inte som en helt vanlig brukar te sig.
Jag får nämligen storfrämmande i dag.
Undrar ni vem som tittar in till mig?

Min Älskade E.
Det hör inte till vanligheten att vi ses på mina marker.
Hon åker bara upp till sina hemtrakter ungefär vartannat år.
Å i år är ett sånt år.

Ska bli roligt att träffa henne live så att säga.
Det är 1 år och 7 månader sen sist..
Jag och barnen körde ner för en semestertripp hos henne förförra sommaren så att mina barn skulle få uppleva mitt Eden.
Det var som sagt ett tag sedan.
Jag brukar resa ner till henne någon gång per år men det sista året har det varken funnits pengar eller ork.
Resan tar någonstans 12-14 timmar och det har jag inte varit redo för.

Det ska bli roligt att ses.
Nu får hon ta att jag hade planerat handling i dag men det blir så bra.
Hon skjutsar.
Skönt att slippa buss och slippa bära.

Jag och Maxi ska baka en ny långpannekaka i dag.
Med banan i smeten och chokladtäcke ovanpå.
Kul att prova något nytt.
Så blir det våfflor med sylt och glass till middag.

Sedan gissar jag på att jag kommer att vara fullkomligt slut på.
Jag känner mig själv...

Å i morgon så har jag läkartid.
Tid för medicinprat och förlängd sjukskrivning.
Det är vad jag tror i alla fall.
Gissar på att psyk inte anser att jag är frisk nog än för att återgå till arbete.
Men som vanligt känns det alltid jobbigt och stressigt innan mötet är över.
Fast det tillhör morgondagens plågor.

I dag  ska jag njuta av Älskade E och Maxi som är ledig.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Läkare o sjukskrivningar är väl inge roliga direkt men ett måste ju när man mår kasst. Hoppas ända att dagen idag blir bra o att det löser sig imorgon!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får en underbar dag vännen.
    Jag tror att det här besöket kommer att göra dig gott.
    Massor av kramar till er allihop. / Jane

    SvaraRadera