onsdag 20 februari 2013

Läkarbesöksdag...

I dag gäller det alltså.
Inte för att jag oroar mig men jag har liksom aldrig varit så förtjust i att  träffa läkare.
Jag vet inte vad det kommer ifrån men så är faktumet.
Men det är klart, ser jag tillbaka på det sista året så var det alltid gruvligt jobbigt att träffa läkaren på Företagshälsovården.
Jag fick ju kriga mig till att hon skulle se mitt mående varenda gång.
Å ändå gick det aldrig riktigt hem hos henne.
Så det kanske är en förklaring till varför jag fortfarande känner som jag gör.

Trots alla nio läkare jag träffat sen jag flyttade över till Psykiatrin så har jag bara träffat bra och professionella människor där.
Men det känns alltid lite gruvsamt innan....

Natten har varit en av de bättre.
Sovit skapligt trots att jag vaknade dötidigt.
All medicin jag äter i dag gör mig väldigt törstig så jag dricker mycket vatten.
Det leder i sin tur att jag måste gå på toaletten flertalet gånger under natten.
Det är störande...
Å i går var jag så fullkomligt slut på att jag faktiskt somnade relativt snabbt för att vara jag.
Förutom nattliga toabesöken så klev jag upp vid 5 snåret.
Då gick det inte att ligga kvar längre.

Det finns alltid baksidor av allting.
Å jag är ganska så säker att utan min medicin så hade jag inte funnits här i dag.
Det hjälper även om jag har varit väldigt känslig och svårställd på doserna.
Just nu så stupar det inte rakt ner som tidigare.
Det har stannat till men jag är jävligt långt nere i ravinen och det är en enorm klättring uppför innan jag riktigt badar i ljuset.
Det tar tid...

Å jag måste tillåta mig själv att det tar tid.
Inte stressa upp mig på grund av det.
Ta små myrsteg när det behövs och lite längre steg när det känns lättare en dag.

Nu ska jag väcka Mini och grädda några våfflor till frukost åt honom.
Det blev kvar av smeten igår.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Åh galet god frukost!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Det är klart att det tar tid men trots att det går med myrsteg så går det ju ändå framåt.
    Så gott med våfflor.
    Kramen om!

    SvaraRadera