torsdag 7 februari 2013

Resan inställd...

Klockan 03.30 i morse så tog jag beslutet att ställa in min tänkta resa.
Då hade karusellen gått runt, runt hela natten.
Tji sömn igen.
Nej, jag är inte i form att göra en resa ca 30 mil enkelväg och så samma resa hem på söndag.
Å det kändes helt rätt att skjuta på den.
Pratade med min fina Pappelino i morse och han höll med mig.
Vänta lite till så kanske du har mer kraft och ork, är piggare och gladare och får mer utbyte av resan.

Å det är skönt att fatta ett beslut utan att jag får dåligt samvete inför andra människor.
Jag ska först och främst tänka på mig själv och mitt mående innan jag funderar över hur andra uppfattar mina beslut.

Så med andra ord har jag en lugn helg framför mig då jag ska knapra mina tabletter alldeles för mig själv.
Barnen växlar boende i morgon, dax för pappavecka igen!
Ja, dagarna går fort.
Rinner i väg med vindens hastighet.

Mål för helgen blir;

  • att tvätta mitt hår
  • att försöka klara av ensamheten utan att klättra uppför väggarna
  • att inte bli svart i sinnet och göra mig illa
  • att ringa psykjouren om himlen rasar över min något twistade person
  • att tänka om när det gäller användandet av margarin kontra smör

Å att tvätta håret behöver jag verkligen göra.
Ja jisses, i måndags så drog jag ihop håret i en svans inför samtalet och bybesöket och sen dess har jag inte rört det.
Jag behöver noppa och måla mina ögonbryn men har inte orkat.
Lösningen inför diverse promenader visade sig vara döenkel.
Man tager ett pannband som man drar ner så ögonbrynen inte syns och vips så är man som vem som helst...haha
Den sista punkten, margarin kontra smör tvingar  Mr J mig att fundera över efter dagens livfulla diskussion om det.
Eller så räcker det att jag ställer mig i skamvrån en stund och betänker mitt helgerån då jag faktiskt föredrar margarin...

Jag tror helgen blir hygglig.
Har just i dag inte samma tyngd inom mig som jag brukar ha då jag vet att barnen växlar boende och jag blir mol allena.
Hoppas bara att det håller i sig!

Ha en fortsatt trevlig dag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Det där med att VERKLIGEN lyssna till sig själv och VERKLIGEN göra det som man bara orkar är skitsvårt. Ställa in, boka av osv. Bra beslut. =)

    SvaraRadera
  2. Ibland måste man avstå från vissa saker, när allt runtomkring tar för stor kraft blir det inte bra ... Du kommer alldeles säkert ha större utbyte av miljöombyte m m när du känner dig lite starkare. Önskar dig en bra helg med lugn och ro!/Mormor

    SvaraRadera
  3. Bra beslut!!! Och det låter hur härligt som helst att du inte känner samma tyngd och skräck inför helgen som du känt innan... Håll i de ljusa tankarna! *ler*

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Låter som en helgplan! :-)
    sv:
    Se där, ja! Kul att ses igen! :-)

    Nu börjar helgen, så TREVLIG HELG!!! :-D

    SvaraRadera
  5. Bra att du lyssnar till dig sjäv. Hoppas din helg blir bra. Kram

    SvaraRadera