fredag 22 februari 2013

Sen kväll....

Jag har inte lyckats ta mig till sängs ännu.
Det är fredagskväll och klockan är väl inte så himla mycket.

Jag sitter i köket och har precis avslutat ett samtal med en väninna.
Jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig då jag har så lätt att bli irriterad på människor.
Det händer lite titt som tätt.
Jag är vanligen inte sådan.
Brukar ha en ängels tålamod med folk men inte nu.
Å så undrar jag förstås om jag är dålig på att uttrycka mig klart och redigt då hon missförstod mig flera gånger under samtalet.
Är det min emellanåt trötta röst som gör det.

Fast jag tycker nog att det händer ofta.
Att människor inte hör mig.
Jag är duktig på svenska.
Jag kan formulera mig bra.
Jag har ett uttrycksfullt språk.
Men ändå så verkar många inte ta mig på allvar.
Inte tro på det jag säger.

Något jag har svårt att förstå och ta in.

Dagen har i alla fall gått bra.
Men jag har funderat mycket.
På det förflutna.
Jag håller på att skriva en berättelse, vad det blir av den vet jag inte.
Det får framtiden avgöra.
Det är i alla fall mångt och mycket händelser ur mitt liv men i okronologisk ordning men med en röd tråd genom.
Jag kallar den för "Nyanser av  blått"

I och med skrivandet, som jag ser som ett terapeutiskt arbete, får det mig att fundera mycket.
Se händelser i ett annat ljus, när jag väl skrivit ner dem.
Det är en lite spännande process och samtidigt sorglig.
Det är mitt liv.
Å så har jag börjat måla i dag.
"Nyanser av blått"
Nej, men blåa toner, hav, som jag gillar så mycket.
Givetvis är jag inte klar.





Jag tänker gå in till staffliet och dutta på lite färg någon gång omsänder.




Till slut blir det väl något av den.
Det var månader sen jag målade sist.
Det var riktigt skönt och så är jag så vackert blå om mina fingrar.
Målar med svamp så, färgen kommer så nära huden men vem bryr sig om sådana bagateller?

Jag har som sagt varit lite kreativ idag.
Det är skönt!

Ha en härlig natt alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Det är precis så jag känner också ... dessa blå toner är så vackra!/Mormor

    SvaraRadera
  2. Hoppas du sov skönt och drömde i vackert blåa toner!

    SvaraRadera
  3. Gött med både skrivande och målande! Det är bra själsarbete! :-)
    sv:
    Musik hjälper mot det mesta!
    Hoppas du får en bra helg trots det gråa och tråkiga. :-)

    SvaraRadera