söndag 24 februari 2013

Söndag och vilodag...

Det är väl så det är tänkt.
I dag vilar jag.
En inplanerad sådan dag.

Helgen har gått skapligt.
Jag ska väl absolut inte klaga då jag vet hur det skulle kunna vara om sinnet var mörkare.
Men jag har fixat den här helgen med utan större trubbel.
Massor av minnen, händelser från förr har virvlat runt i mitt inre.
Å jag har överlevt det.
Inte tuggat sönder knogarna av skräck.
Inte haft en ångest som hotat att döda mig.

Fast det finns somliga tankar som jag inte stannar upp i.
Är inte redo för dem än.
Lyckas tränga undan dem när de pockar på.
Min x-make är en sådan tanke.
Korpen likaså.
Dom tankarna vill jag inte ta på egen hand.
Det spar jag till terapeuten.
Hon kan liksom vinkla saker, se det ur andra perspektiv så att det blir lättare för mig.
Men genom även dessa minnen måste jag, till slut!

Musik har ljudit i grottan.
Jag gjorde en ny spellista i fredags.

I går kväll gick jag bort till närbutiken.
Jag köpte en gammal goding.
En läsk som heter Portello, grymt god.
Så blev det en liten påse plockgodis.
Å sen var jag redo för kvällen.
Slog på tv;n och tänkte att jag skulle försöka se Melodifestivalen.
Men jag gav upp direkt.
Det lockar mig inte.
Jag tycker det mest är värdelöst.
Så det blev att hitta annat att se på.
Kvällen gick....

Fick just ett sms.
En påminnelse om tiden i morgon då jag ska ha samtal.
Det gillar jag.
Då behöver jag inte vara helt uppdaterad med tiden.
Smart system.

Nej nu ska jag fortsätta vila mig.
Ni anar inte vilken tid det tar. (Haha)

Ha en fin Söndag!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Bra att planera in vila! Och Portello, vilken nostalgidryck!

    SvaraRadera
  2. Portello är ju jätte gott.
    Jodu! Det tar tid att vila. Haha
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera