måndag 25 februari 2013

Terapidag...

Jippi så roligt.
Samtal idag!

Just nu känns det lite tungt att ta mig in till byn.
Vaknade med huvudvärk.
Jag gissar på att jag legat tokigt.
Har ju otroliga besvär med min nacke och mina axlar så det kommer väl därifrån.

Jag har planerat för att gå in till samtalet.
Det är väl en promenad på inte fullt fem kilometer.
Får se hur kroppen fixar det.
Det är två plusgrader ute så kallt är det i alla fall inte.

Jag undrar vad som kommer att pratas om i dag. 
Jag vet aldrig innan.
Jag kan ha tänkt något själv men inte hon.
Hon liksom styr det hela och det blir som sagt aldrig som jag tänkt.
Jag vet i alla fall att vi ska sätta ihop en behandlingsplan idag.
Det skulle ha vart gjort redan i början men har inte blivit av.
Så en ca 15 minuter skulle det ta.
Sen är det bara att åka av.....

Jag har duschat i dag så det, promenaden till byn och samtalet får räcka för dagens görande.
I fredags tog jag in en säck djupfrusen blomjord från altanen så tanken är att jag ska plantera om några blommor.
Det är hög tid för det.
Gissar på att det är åtskilliga år sedan sist.
Ett sådant "borde" som jag har blundat för.
Det är det stora projektet för denna vecka.
Men jag tar det som jag orkar.
Ingen press, inga krav.
Fast det är på något sätt avkopplande att påta på med jord.
Ungefär som att laga mat eller baka.

Tänk om våren kunde vara på väg, på riktigt.
Här är det lite för tidigt att tro det men med plusgrader så ökar förhoppningen.
Våren kan ju komma tidigt om man har tur.
Det skulle vara så skönt att slippa all snö.
Jag är så trött på den.
Å vi har mycket, mycket snö som ligger.

Tänk om....

Och medan jag tänker om, får jag önska er alla en härlig Måndag!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fin dag du med Millan. Och du resonerar så klokt.. Att det räcker med göranden. För precis så är det! Hoppas samtalet blir bra!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det gick bra hos terapeuten. Min kille tycker också att jag ska gå, pga min självbild och mitt omdöme. Jag är inte så bra på att säga stopp nämligen och det sätter mej alltid i jobbiga situationer. Men jag vågar inte riktigt än. Jag är rädd för att de kommer att säga att jag är knäpp.

    Hoppas att du fick kraft av promenaden! Ibland kan man ju tänka så bra när luften är ren och man går en lite längre sträcka.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas både promenad och samtal gick bra!

    SvaraRadera