fredag 22 februari 2013

Tidig fredagsmorgon...

Som vanligt så vaknade jag okristligt tidigt i morse.
Jag kan liksom aldrig sova över femsnåret.
Vaknar alltid långt innan.
Jag är i grund och botten ingen morgonmänniska.
Jag är en kvällsmänniska.
Nuförtiden är jag ingendera.
Jag är trött på morgonen och ännu tröttare på kvällen.

Men sover längre, nope, det lyckas jag aldrig göra.
Tänk om jag kunde sova till sju åtminstone.
Kraven är inte så höga....
Fast jag är i och för sig väldigt nöjd med nätterna då jag sover bra.
Å med bra så menar jag max 5 timmar.
Så pass har jag kommit upp till nu.
Men det är en himla resa och det tar tid.

Som allting annat när det handlar om mig...

Dagens agenda innebär inte så särskilt mycket.
Jag ska kila bort till närbutiken och köpa mig ett juicepaket, ciggaretter och så ska jag korrigera inköpet häromdagen som blev galet fel.
Barnen växlar boende i dag.
Mini håller just nu på att packa ihop det han ska ta med sig till sin far.
Så snart kramar jag om honom hårt och önskar honom en fin kommande vecka.
Maxi antar jag packar ihop innan lunch.
Sen blir det tomt här igen....

Jag tar det med tillförsikt och håller tummarna på att den här helgen ska kännas okey, liksom förra gången då barnen växlade boende.
Det är lite svårt att säga innan.
Men hoppet finns.

Jag tror att det blir musik som får bära mig genom dagen.
Musik är bra.
Å någonstans inom mig mig ligger lusten att måla på lur.
Det var så länge sedan nu men det har inte gått.
Å då är det ingen ide'.
Sådant kan man inte tvinga fram, det måste komma av sig själv.

Nu får ni ha en härlig fredag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fin helg. Målningen kanske kommer i helgen...vem vet:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en bra och lugn helg ...
    Måla är roligt när tillfället är det rätta och inspirationen infinner sig ... passa på om det känns så ... ! /Mormor

    SvaraRadera