fredag 15 mars 2013

Alla dessa dagar som gått...

Redan Fredag.
Jiihaa!
Barnen växlar boende så nu är det dags för mammavecka igen.
Känns gudomligt härligt.
Lite liv i grottan är aldrig fel.
Å så väntar jag besök i helgen.
Det är oxå trevligt.
Att inte bara sitta själv.
Att prata med en vuxen människa.
Det som jag är så dålig på för tillfället.
Inser att jag knappast träffat några vänner alls under väldigt lång tid.
Bara läkarna och terapeuten på psykiatrin.
Jag drar mig helst undan men ibland så får jag banne mig se till att jag tinar upp lite.

Å så har jag tagit itu med några projekt hemmavid.
Jag ska ju ta det lugnt och inte förta mig, säger terapeuten.
Tja det är lättare sagt än gjort det.

I Onsdags så promenerade jag in till byn.
Efter samtalet snabbhandlade jag
Väl hemma lagade jag en potatis och löksoppa.
Jag började plantera om blommor (ett projekt jag funderat på i veckor)
Jag skurade upp toaletten.
Jag nästan dog av trötthet sen...

I Torsdags så fortsatte jag plantera om blommorna.
Blev nästan färdig, bara fem krukor kvar men jorden tog slut.
Sicken tid det tog att få till köket igen.
Jisses sån jord och skit överallt...
Sen  bakade jag en långpannekaka.
Å så blev det disk igen..

I dag har jag vädrat sängkläder och renbäddat.
Jag har dammsugit lägenheten.
Jag har småplockat.
Diskat.
Jag har vart ute på en promenad.
Jag har slängt sopor efter veckans omplantering.
Jag har även klurat över dagens middag och kom på att jag har en färdig fläskfilegryta i frysen som jag tagit fram.
Jag ska fylla ut den med kryddkorv och champinjoner och så kokar jag ris till.
Det får duga för i dag.

Egentligen är jag ganska så trött nu.
Jag gissar på att jag tagit mig för lite för mycket de sista dagarna.
Måste dock erkänna att känslan är skön att få något vettigt gjort.

Å nu måste jag samla krafter för att orka vara social...

Hoppas att ni har en härlig fredag alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Gud så härligt att få sånt gjort, då blir man skönt trött.
    Ha en mysig helg !!

    SvaraRadera
  2. Attans vad du har legat i ;) Ha nu en avkopplande och trevlig helg!/Mormor

    SvaraRadera
  3. Ha en avkopplande fredag nu, fina du!

    Kramen om

    SvaraRadera
  4. Ah härligt med mammavecka igen! Hoppas ni får en fin helg, kram

    SvaraRadera
  5. Själv har jag bara vilat hela dagen, skönt med helg!

    SvaraRadera
  6. Åh detta med att plantera om blommor! Känns så himla bra när det är gjort men det är ju som du skriver, det sprids jord överallt! Kram.

    SvaraRadera