fredag 1 mars 2013

Allt går från stort till litet...

...och vice versa.
I dag är jag stor.
Min finaste Maxi har kommit till mig.
Älskar den unga kvinnan till vanvett.
Hon för med sig en sån härlig värme, sådan trygghet, sådan styrka.
Inte så att jag förlitar mig på henne men jag kan sola mig i glansen från hennes storhet som människa.

Snart så dyker även Mini upp här.
Han går på Sportlov nu och så han längtat.
Han är även en mycket fin och trygg pojke.
Uppvuxen som han är med tre kvinnor.
Han kan oss relativt bra.
Han har tränat under många år.
Han är oxå sådär varm och trygg och oerhört mån om sin mamma, alltså jag!

Han har alltid inneburit en enorm glädje för mig.
Prinsen, han som för namnet vidare.
Han som alltid varit mitt hjärtegull från den dagen då han blev lagd på mitt bröst och tittade på mig med urgamla ögon.
Han visste så mycket redan då.
Han har fortsatt i samma bana.

I går så pratade jag med mitt mellanbarn.
Min underbara Midi.
Hon som håller på att erövra hela den vackra medelhavsön med sitt fantastiska leende, med sina glittrande ögon, med hela sin fulla kapacitet av att vara medmänniska.
Kan man vara annat än stolt!

Jo, idag är jag stor.
Glad över de mina.
Glad över all kärlek som flödar mellan oss.



Ett foto taget i stundens ingivelse.
Minns med glädje denna dag, denna minut då fotot togs.
Vi var bjuden på mat hos Korpen och hans syster.
Det var första gången vi var där allesammans.
Just vid denna händelse så spexade barnen och Korpen lyckades fånga det på bild!
Jag älskar den här bilden.

Eftersom det är fredag och barnen växlat boende så blir det givetvis god mat i dag.
Jag har bakat en benfri kotlettrad i stekpåse i ugnen.
Till det blir det kokt potatis och kokt broccoli.
Sås har jag monterat ihop på finhackad gul lök, finhackad salami, paprikaost, lite sky från stekpåsen, grädde och kryddor.
Den smakar himmelsk.

Efter maten blir det gissningsvis en shake av något slag.
Måste ju använda min nyinköpta Blender....

Helgen ser i alla fall, så här i begynnelsen, ut att bli bra!

Ha det bästast alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Gud vad gott det låter! Jag tror att jag kvistar förbi och får mig en portion. Mmm
    ha en kanon helg .
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också att titta på såna fina bilder som gör en glad. Det behöver vi. Härligt med en shake:-) Det var längesedan man gjorde nåt sånt. Ha en trevlig helg.Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fantastisk helg med mycket glädje, värme, energi och massor av god sömn!

    SvaraRadera
  4. så fint du beskriver dina barn! Ha en fortsatt trevlig helg!/Mormor

    SvaraRadera
  5. Åhhhhhh!! Visst kan bli så där sprängfylld av en enrom stolthet och kärlek till sina barn?? Du beskriver det väldigt fint!

    Hoppas din helg varit bra!

    Kramar

    SvaraRadera