lördag 23 mars 2013

Ånyo en tidig morgon...

Jag sitter som vanligt i mitt kök.
En mugg kaffe står bredvid mig på köksbordet.
Jag har varit vaken länge nu.
Det tråkiga med att alltid vakna så jämarns tidigt är att det inte finns så mycket som jag kan ta mig för.
Jag har ju värdfolket att visa hänsyn mot.
Det blir att koka kaffe, lösa lite korsord om hjärnan hänger med, surfa runt lite på nätet.
Tja såna saker som inte låter.
Ingen dammsugning alltså.
Inte för att jag har någon större lust att dra fram snabeldraken i ottan.
Det har nog aldrig hänt.

Nåja, det har sina för och nackdelar att vakna tidigt.
Emellanåt så är det en skön känsla att kliva upp när andra fortfarande sover.
Mjukstarta dagen.
Å det är ju faktiskt bra mycket bättre att vakna tidigt jämfört med att inte sova alls.

Gårdagen gick hyggligt.
Jag tog en promenad in till byn och köpte diskmedel.
Så slank det ner en liten påse plockgodis och en sockerdricka.
Fredagsmyset, eller?
Väl hemma så värmde jag mat, la mig i sängen och åt och zappade på tv;n.
Gick upp och diskade undan och sen la jag mig igen.
Trött var jag tydligen för jag somnade som en klubbad.
Sov länge och sen blev kvällen seg som attans.
Kom inte igång så jag tog mina tabletter och kröp ner i sängen vid 22.
Låg och tittade på tv några timmar innan jag somnade.

Ingen ångest-panik-attack i går.
Det är skönt.
Jag känner mig nöjd då jag klarar en fredag utan barnen på ett hyggligt sätt.
Då brukar resten av helgen flyta på lättsammare.

Dagen för inte med sig särskilt mycket.
Jag är fortfarande uttröttad sen förra veckan.
Det blir bara lite smått som en dusch, spela lite WF och vattna blommor.

På tal om blommor.
Jag fick en Amaryllis för två jular sedan.
För några veckor sedan funderade jag på att kasta den men det var tur att jag inte gjorde det.
Nu har den galenpannan bestämt sig för att blomma.
Lite fel årstid med ack så roligt.
Här kommer beviset;



Mina fingrar är tydligen fortfarande gröna.

Nu får ni ha en fantastisk dag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Så skönt att du fick sova.
    Vad festligt med en amaryllis som blommar till påsk.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja det var ju otroligt! :)
    Du kan inte slappa framför tv:n då på låg volym. Det har jag gjort nu på morgonen samtidigt som jag renskriver min kokbok.

    Bra att du mått lite bättre.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Kikar in och läser ikapp. Apropå den där mannen som tror att allt löser sig genom att en kvinna behöver ett rejält nyp -du klarar dig utan sådana s k vänner... Kram.

    SvaraRadera
  4. Såå skönt att få sova ..det är a & o :)
    Ha en mysig lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas din dag varit skönt och att du får sova i natt!

    SvaraRadera