söndag 17 mars 2013

Fortsatt arbete i grottan...

Ja säger då det.
Den här veckan går nog till världshistorien då det handlar om att göra en massa som jag egentligen inte orkar med.

Görandena fortsatte i går då köksfläkten blev ordentligt städad.
Det var inte en dag för tidigt.
Helsike vad äckligt det blir alltså.
Usch och fy för den lede.

Middagen i går blev en enkel men mycket god historia.
Jag ugnsbakade lax, pressade potatis, gjorde en citron och dillsås och en hollandaisesås och rev morötter till.
Lax går alltid hem.

Kvällen tillbringades i sängen tittande på mord.
Jag är barnsligt förtjust i mord.
Finns sällan bättre att se på tv;n än det.
Har hittat åt programbiblioteket och där finns en uppsjö av serier/dokumentärer som handlar om just mord.

I morse vaknade jag aptidigt som vanligt.
Tvingade mig att ligga kvar till strax över sju.
Klev upp och kokade mig en kanna kaffe.
Kaffe är alltid gott på morgonen.
Älskar aromen som sprider sig i köket när kannan gått klart.
Dagens första mugg är himmelsk.
Sen blir det lätt lite för många muggar men det är som det är.

Å så har jag gjort något i dag som jag är helnöjd med.
Jag har bytt resårkärnorna i dubbelsängen.
Precis innan jag och x-maken skilde oss så köpte han en ny resårkärna till sin säng eftersom han hade så himla ont i ryggen.
Jag tyckte att jag klarade mig med min men nu är det relativt utlegad.
Nu har jag skiftat i alla fall så nu har jag en riktigt bra del av sängen.
Jag hoppas på något vis att kroppsvärken jag har ska bli lite lättare.
En som lever får se.
Å det som var bra är väl oxå att sängen blev ordentligt dammsugen.
Det händer väl inte allt för ofta i detta hushållet.

Jag har  en köttfärslimpa som ska bli middagsmat. i ugnen.
Till den så kommer jag att ugnsrosta potatisstavar, morotsstavar och lök.
Någon form av sås och så min hemgjorda lingonsylt får bli pricken över i;et i dag.

Redan nu är jag helt slut på.
Jag har inte ork för allt jag gjort de senaste dagarna men får känna mig nöjd över det jag åstadkommit.
Gissar på att jag kommer att ta det lugnt till veckan.
Inga stora projekt ska planeras in.

På Onsdag så har jag tid hos läkare nummer 10.
Känns som vanligt jobbigt att tänka den tanken men dom brukar ju vara bra så jag har knappast något att oroa mig för.

Nej nu ska jag ta ut köttfärslimpan.

Ha en goaste dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Massor att göra, hoppas du hinner tänka på dig själv och vila emellanåt!

    SvaraRadera
  2. Ja, nog tycker jag allt att du kan ta det lite lugnt i veckan nu! Du har ju pysslat med en herrans massa!! Ta hand om dig Millan!

    Kram

    SvaraRadera