måndag 4 mars 2013

Ja ser det snöar....

All tänkbar möjlig vår som så hastigt setts till är definitivt borta.
Nu skulle våren inte vara här såhär tidigt men den härliga värmen vi hade förra veckan och snön som börjat smälta bort fick mig att hoppas en smula även om jag egentligen visste att det inte var möjligt.
Redig snöstorm i Lördags.
I dag snöar det igen och det kommer mycket snö.
Det är vitt så långt ögat kan se.
Riktig vinter igen!
Blääää på ren svenska.

Helgen har vart fin med barnen men jag har inte sovit värst bra.
I natt blev det ingen sömn alls.
Har bara snurrat runt som en karusell.
Klart irriterande må jag tillägga.
Men, jag är van!

Har samtal innan lunch.
Hade tänkt promenera in men icke i detta vädret.
Det får bli bussen.

Efter samtalet så ska jag ta mig hem fort som f-n.
Jag gissar redan nu att jag kommer att vara aptrött.

I helgen så har jag som jag brukar när jag har barnen ansträngt mig en del.
I lördags så gjorde jag portergryta med kokt potatis, vitlöksmorötter och tomat och löksallad.
Det smakade himmelskt.
I går stekte jag potatis, köttbullar, gjorde två såser, kokade broccoli, tomat och löksalladen (sen i Lördags) och så min hemgjorda lingonsylt alt rödbetssallad.
I dag blir det spagetti och köttfärssås.
Det var ett tag sedan sist.

Just nu har jag ingen större lust att laga mat, det blev många timmar i köket fred-sönd men en köttfärssås kan jag göra i sömnen om det skulle vara så.

Lite mer kaffe på det här så kanske kroppen startar i gång!

Ha en härlig Måndag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Ja, tack och lov för köttfärssås, den har räddat många middagar!

    SvaraRadera