torsdag 21 mars 2013

Jobbar inte hårt...

I dag har jag en fridag.
Jag gör ingenting mer än lyssnar på musik.
Pratar lite i telefonen.

Min antisociala sida har veknat lite
Trots att jag inte fått människan jag skrev om i går att förstå.
Inser att det inte är min uppgift, egentligen.
Men visst det är klart att jag vill bli förstådd men inte till vilket pris som helst.
Hade ytterligare en konfrontation i dag med en sms karl.
Någon som följt mig genom illamående och bättre mående.
Någon jag alltid tyckt om för det han gjort för mig sen förra utmattningsdepressionen.
Han hjälpte mig enormt under mitt beslut om skilsmässa.
Han försökte att muntra upp mig, få mig att må bättre än jag gjorde.
Vi träffades i Eden efter att jag och min x-make separerat.
Det är ett möte jag aldrig glömmer.
Aldrig.
Han är en bra man men i dag blev jag märkbart irriterad.
En mans lösning, hur enkelt som helst.

-Hade du bara blivit rejält påsatt så hade du mått mycket bättre nu.

Ja vad ska man säga.
Fuck you din dumma jävel.
Skulle inte tro det.
Tror du att en snopp löser alla psykiska problem?
Nähä, det tror inte jag.
När man inte ens kan tänka sig att någon tar på ens kropp så ja men givet en rejäl påsättning skulle nog lösa alla tilltänkta problem....NOT!
Vilket jag oxå sa till honom.
Du är inte min sexterapeut.
Du är min vän, fortsätt vara det, annars så lägger jag ner.
Fick tillbaka att han kommer att vara min vän för evigt och bad om ursäkt.
Det var inte en sekund för tidigt.

Nej, jag har inte särskilt mycket tålamod med dumgetter.
Använd hjärnan till vad den är tänkt till.
Då blir det bäst!
Eller vad tror ni?

Nu lite mer kaffe!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Det var nog menat som ett skämt för att lätta upp stämningen.. Men ibl har man fel timing.
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera
  2. Vilken idioti! Vad är det som gör att män tror att alla problem en kvinna kan tänkas ha löses bäst med hjälp av dem? Nej tack, jag löser mina egna problem helt utan din hjälp, så det så! Bra att du sa ifrån, starka du!

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med sådana människor...
    sv:
    Tack så mycket! :-)
    6 år är inte illa!!!

    SvaraRadera