tisdag 26 mars 2013

Puhdag och veckomeny....

Å då menar jag inte Nalle Puh även om en dag i hans tecken hade vart nice.
Jag har hunnit med en del i dag...
....så puh för denna dag!

Gick in till byn i förmiddags och hade samtal.
Ett mycket bra sådant.
Jag fick både ris och ros för de två bakåtvarande veckorna sen vi såg sist.
Eller inte ris egentligen utan mer;
- Men hur blev det här för dig Millan?
- Vad hade du kunnat göra annorlunda?
- Hur tror du det hade känts i sådana fall?

Hon är mycket bra, den saken är sann!

Efter det så gick jag på jobbet och lämnade in läkarintyget.
Sen blev det apoteket och uttag av medicin, pressbyrån, en sväng på Kapp Ahl och så avrundade jag med påskhandling på min Ica.
Ringde taxi och fick en mycket trevlig och pratsam chaufför.
Han bar in kassarna...
Service minsann.

Å så det roligaste då, packa upp och stuva in allt i skåp, frys och kyl.
Det gick dock.
Å där så har jag gjort mitt för denna dag.
Känner mig lagom yr i bollen.
Lite snurrig sådär.

Har för ovanlighetens skull satt ihop en matmeny för veckan då barnen kommer till mig.
Första gången sen skilsmässan då jag har barnen över påskhelgen.
Den har alltid tidigare infallit på x-maken.
Känns ju givetvis jätteroligt.

Nåja meny och utan inbördes ordning när det gäller dagar,


  • Kokt potatis, rostbiff, rökt finskuren texmexskinka, vitlökssalami, mimosasallad och en grönsallad.
  • Bakad potatis, skagenröra och sallad
  • Köttfärspaj och sallad
  • Paprika- och chilisås med strimlad lövbit, tagliatelle och sallad.
  • Kokt potatis, vitlöksspäckad skinkstek bakad i lergryta, sås, vitlöksmorötter och svartvinbärsgele'.
  • Stekt potatis, fläskfile i champinjonsås, sallad och svartvinbärsgele'
  • Kokt potatis, stekta köttbullar med sås, sallad, rödbetssallad alt hemgjord lingonsylt.

Tja något åt det hållet går mina funderingar över barnens vecka hos mig.
Sen får jag se hur det i sluttampen blir.
Jag är ju inte den som sätter en veckomeny.
Brukar bestämma kvällen innan vad jag vill laga till

Å så har jag förberett Minis påskägg fylld med plockgodis.
Maxi har lagt ner godisätandet så hon får nöja sig med en stor honungsmelon och färsk ananas.

Nu ska jag softa resten av den här dagen.
Hoppas att jag däckar som en klubbad när det är dags att välkomna Herr Blund.

Ha en fortsatt härlig dag alla fina!

Kramen om!


3 kommentarer:

  1. Vad gott det låter. Riktig husmanskost hos dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk på dig!!! :-D

    SvaraRadera
  3. Smaskig meny! Ochjag skulle vilja att jag fick en nalle puh påsk!

    SvaraRadera