torsdag 21 mars 2013

Torsdagstankar...

Ny dag igen.
I natt har jag, hör och häpna, sovit riktigt bra för att vara jag.
Å lite sovmorgon i morse med då jag vaknade 6 i stället för 5.
Lite lyckorusigt är det.
All sömn jag kan få mig som är bra, tackar jag och tar emot.

I går var jag väldigt snurrig i skallen.
Bra mycket värre än myrornas krig.
Det tär något fruktansvärt att träffa nya läkare.
Å begäran om att med egna ord berätta bakgrunden till varför man sitter där, kommer alltid.
Tja, från när vill du att jag ska berätta?
Från när jag föddes? Från när jag gifte mig? Från min utmattningsdepression?
Han valde de sista 7 åren.
Å där ska man liksom få ihop det någorlunda redigt så han förstår.
Ja jisses säger jag bara.
Det är inte roligt alls.
Å på något vis så återupplevs de senaste åren inom mig.
Det väcker oro.
Men det är bara att bita ihop och berätta....

Nåja, inte så konstigt att jag var synnerligen väck resten av dagen.
Synnerligen väck med en extrem kroppsvärk.
Det var inte en vidare skoj dag i går.
Priset är nästan för högt!

Å så hände det.
Jag chattade med en vän på fb och så kom något idiotiskt "råd" rörande mitt snurr i skallen.
Det gjorde mig fullkomligt ursinnig.
Lika jävla dumt som när jag fått höra att jag ska värma mig en mugg mjölk när jag inte kan sova.
Som om det skulle hjälpa någon som har grava sömnstörningar.
I vanliga fall skulle jag nog låta detta passera relativt obemärkt men jag håller ju på att lära mig säga i från så jag skrev att jag tog illa vid mig.
Fick ett ytterligare knäppt svar.
Nåja, det var i går det.

Förr om åren så brukade jag inte tillåta mig att känna ilska.
Jag har varit duktig på att bita ihop.
Jag har haft ett enormt tålamod innan jag liksom "brinner av"
Nu har jag inte det längre.
Stubinen är kortare och jag har svårt för oförstående människor.
Nu är det ju inte så att jag går omkring och är arg mest hela tiden.
Inte alls men jag biter snabbare ifrån i stället för att inte agera överhuvudtaget.
Jag vill inte ta idiotier av andra.
Det är det enkla faktumet.

Å jag ska inte behöva det heller!

Jag skrev i går på fb att jag lider av kraftig social allergi och vissa dagar stämmer det verkligen in.

Fast jag hade ett trivsamt samtal i går med.
Mr J ringde.
Han är en klippa.
Rolig, lättsam men med ett otroligt djup.
Tycker mycket om att prata med honom.

Nu ska jag fortsätta min dag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!.



4 kommentarer:

  1. Tackar för kommentaren hos :)
    Nu blir det lite tvätt o städ här!

    Ha en bra torsdag!

    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Faktum är ju att det känns enormt skönt efteråt när man har sagt ifrån eller talat om vad man tycker till någon.
    Jag gjorde aldrig det förut, men sen jag fyllde 40 så lovade jag mig själv att alltid säga vad jag tycker. Och dom som hade svårt med det har liksom fallit bort ur bekantskapskretsen.

    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  3. Tänk bara att de inte har samma erfarenheter som du och kan därför omöjligt förstå dej.
    Det var bra att du blev arg. Kasta en tallrik eller slå i en vägg men bit inte ihop mer. Det har du gjort tillräckligt i livet. Kram kära du och de dagar du orkar, umgås bara med dem som kan ge dej positiv energi :*

    SvaraRadera
  4. Det är bra när man kommer till insikt, orkar, vill och kan säga ifrån och sätta ned foten när något gör illa, det där som sägs med ärlighet, i all välmening och omtanke brukar inte upplevas som jobbigt - det är skillnad på ord och ord - liksom ...
    Ha det gott i kvällen!/Mormor

    SvaraRadera