söndag 28 april 2013

En helt vanlig helg...

Å ändå kanske inte.
Mini är hos mig, mammavecka.
Han märks knappt.
Har fullt upp med stoj framför sin dator och alla on-line-spel där med miljarder vänner.
Det tjoas och skrattas hela tiden.
Härligt att höra.
Å så sitter han och pratar med sin mamma lite nu och då.
Han är en härlig tonårsson.
Guld värd!

Men detta innebär att jag trots att han är här har mycket egentid tillgodo.
Å då kommer tankarna.
Det jag funderat över mot slutet är tillit.
Hur ska jag någonsin kunna lita på en annan människa igen?
Hur ska jag kunna lita på en man?
För mig är tillit a och o i en relation.
Det kan inte finnas annat.
Men hur gör man när tilliten blivit så söndertrasad gång efter annan?
Hur jobbig och besvärlig kommer jag inte va i kommande relationer?

Tro nu inte att jag är beredd på att starta en relation, det är jag verkligen INTE!
Funderingarna finns dock.
Det är en tung fundering.
Jag har inga svar än.

Haft ett långt samtal med min finaste Pappelino.
Jisses en sån bra man han är.
Jag kan prata med honom om allt.
Det finns inga restriktioner.
I dag diskuterade vi skilsmässa från min mor och min egen.
Vad han lärt sig genom åren med hans relationer efter mamma.
Vi pratade även om vad fågelf-n ställt till med.
Å han är fullkomligt med, tänker, funderar, säger.
Å vad jag älskar honom.
Han är den bästa pappa en flicka kan ha.

Han ger mig sånt stöd.
Uppmuntran.
Hopp om en ljusare framtid.
Det är bra för mig att se hans knaggliga resa av toppar av lycka och dalar av misär.
Han har varit med om en del och har mycket visdom att dela med sig av.
Han delar med sig på ett sånt braigt sätt att man känner sig inte tvungen att tro det han säger, man får ta det i övervägande och bestämma själv.
Han är bäst!


Nåja, nu får det vara slut på mina tankar för i dag!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Kikar in och hoppas du har det bra, kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du har en så bra relation till din pappa!

    SvaraRadera