fredag 5 april 2013

Klockan börjar bli sen...

Det börjar bli dax att krypa ner i sängen om en stund.
Fredagen tar snart sitt slut.

I går hon hem, min ängel.
Blond och brun som man bara kan vara om man jobbat på en ö i medelhavet under tre månader.
Ja men jisses så underbart det var att få krama om henne hårt, länge och ofta.
Jag hade lagat hennes önskemat.
Vitlöksspäckad skinkstek, sås, hasselbackspotatis, vitlöksmorötter, sallad och svartvinbärsgele'.
Önskar hon så lagar jag....



Som hon vuxit i sättet, i mognad.
Så hon magrat.
Det är nästan så jag tycker att hon är på snudd för mager.
Hon var helt lagom innan och har förlorat 8 kilo där nere i värmen.
Men mitt hjärtegull det är hon fortfarande.
Så himla mysigt att få sitta i köket och prata med henne, titta på henne.
Det kändes som jag inte helt och fullt blev mätt..


Gåva från henne.


I dag så blev det tyvärr att de åkte tidigare än tänkt men deras far skulle hämta dem så det var han som bestämde tiden..
Hon åker förmodligen hem igen redan nästa helg så då får jag fortsätta rå om henne.

I dag så har jag tagit årets första cykeltur.
Cyklade in till byn och handlade smör och bröd.
Å sen hem igen.
Benen var ytterligt stumma när jag klev av cykeln ute på gården.
Det krävs några turer för att cykla upp sig igen.
Å ska inte tala om hur rumpan känns just nu.
Den ömmar och värker.
Nåja, det går väl över, eller hur?

Å så avslutar jag detta inlägg med dagens absolut bästa råd;
-Akta dig för flygande rävar!
Jajamensan, det har jag nu gjort i flera timmar.
Jag är beredd att ducka...
Man kan inte säga annat än att jag har en god och omtänksam vän. *S*

Ha en skön natt alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Men så roligt att få hem henne efter 3 månader. Förstår verkligen att du blev glad. Det blev jag oxå när mina söner kom hem efter deras resor på 6 mån. Då är man glad att Skype finns...om dom har internet där dom befinner sig just då:) en fin present fick du oxå:) så söt. Nog lagade vi oxå favoritmaten när våra kom hem...självklart. Visst känns det härligt när man får plocka fram cykeln på våren. Man kommer sig längre på kortare tid..hurra för det. Då slipper man nöta sönder fötterna för att man måste gå överallt:-)) ha en jättefin helg kära du.

    SvaraRadera
  2. Ja herregud, den där cykelrumpan gör bra ont innan man vänjer sig igen...

    SvaraRadera
  3. Å vad underbart att få hem henne och kramas! Kram

    SvaraRadera