onsdag 10 april 2013

Nu blommar det...

Fast det är bara min galna Amaryllis som blommar.



Sedan jag fotade den här bilden så håller två klockor till på att slå ut.
Helt klart en prydnad i fönstret.

Själv känns det däremot som om jag slokar fullkomligt.
Tappade stinget i helgen då snön vräkte ner och det blev vintervitt igen.
Nätterna är kalla, dagarna har börjat gå mot plus igen.
Å jag har haft en sjuhelsikes huvudvärk sen i Lördags.
Tror jag håller på att få en hjärntumör.
Nej skämt och sido.
Tror att den kommer från nacken.
Jag blir så trött.
Har gått omkring som en zombie här hemma sen dess.
Orkar inget göra.
Vill helst av allt sova bort dagarna.
Inte för att det går eller hjälper direkt.
Väntar bara på att det ska släppa så jag slipper skiten.
Är inte van att ha sån här gräslig huvudvärk.
Tycker det räcker det som är...


I måndags så flög Maxi sin kos.
Nu är det dags för hennes äventyr.
Läsa på universitetet i Leeds under 6 veckor.
Oj så mina flickor flyger och far.
Dom är verkligen inte små längre.
En hemma, en borta.
På fredag blir det högst märkbart då det bara blir Mini som kommer till mig.
Jisses så lugnt här kommer att bli.
Han har helt snöat in på spel och datorn.
Det är knappt att jag ser honom mer än vid middag.
Ska försöka få honom att tagga ner lite av det och umgås lite mer med den ömma modern.
Men han är tonårspojk, det märks.

I dag så ska jag gå in till byn för samtal.
Det har gått en vecka sen sist.
Blir att handla nån mjölk och så jäst.
Tänkte mig brödbak i morgon.
Har hittat recept på ett bröd som man gör i lergrytan som jag vill prova.

Ha det så gott i dag alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Hoppas din hemska huvudvärk har släppt.. Förstår att det känns konstigt när man helt plötsligt upptäcker att barnen är så stora att de flyger och far. Ta hand om dig nu Millan!

    kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst går det fort, helt plötsligt gör de en massa saker utan mamma :/
    Ibland blir man lite "avundsjuk" på friheten och att ha livet framför sig. Men samtidigt så skönt att "ha gjort" det och ha en annan trygghet nu!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj läsa på universitetet! Du måste vara väldigt stolt över henne!

    Låter gott med brödbak. Hoppas att du mår bättre snart!

    Kramis!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du känner dig bättre ... Ibland blir det föööör mycket med krämpor av diverse slag ... Ha det gott i kvällen!/Mormor

    SvaraRadera
  5. Spel och datorer, det är vad som gäller här hemma med. Jag får vara glad om jag får prata med dem någon minut varje dag...

    SvaraRadera